Okullarda sosyal kulüplerin işlevselliği
dc.contributor.advisor | Ünal, Semra | |
dc.contributor.author | Birtürk, Hande | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:55Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339800 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, resmi okullarda uygulanan sosyal kulüplerin ilkokullardaki işlevselliğini ortaya koymak, elde edilen sonuç ve bulgulara uygun öneriler oluşturmak amacıyla yapılmıştır.Araştırma tarama modelinde yapılmıştır. İstanbul ili Ümraniye ilçesinde seçilen dört ilkokulda uygulanmıştır. Örneklem seçiminde basit tesadüfi örnekleme modeli kullanılmıştır. Öğrencilerden 273 tanesine ulaşılmıştır. Anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilerin kişisel bilgilerini içeren sorular, ikinci bölümde ise sosyal kulüp uygulamalarına yönelik ifadeler yer almaktadır. Sosyal kulüp çalışmalarına yönelik uygulamaların ne düzeyde yapıldığı dörtlü derecelendirme ölçeğiyle, olumludan olumsuza doğru ölçülmüştür. Üçüncü bölümde ise öğrencilerin, eklemek istedikleri düşünceleri yazabilecekleri açık uçlu bir soru yöneltilmiştir. Anket uygulanmadan önce eğitim öğretimde gidilen değişiklikle beşinci sınıfların ortaokul kabul edilmesiyle birlikte birinci bölümde yer alan ikinci soru iptal edilmiş ve anketler sadece dördüncü sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Anketin tüm bölümlerinde toplam 39 soru yer almaktadır. Çalışma yedi bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş, ikinci bölümde literatür taraması, üçüncü bölümde yöntem, dördüncü bölümde bulgular, beşinci bölümde sonuçlar, altıncı bölümde tartışmalar, yedinci bölümde ise öneriler bulunmaktadır. Anketlerden elde edilen veriler `frekans ve yüzde`, `İlişkisiz Grup t Testi`, `Tek Yönlü Varyans Analizi` (ANOVA) teknikleri kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Tek Yönlü Varyans Analizi sonrasında, elde edilen farklılığın kaynağını belirlemek amacıyla tamamlayıcı testlerden biri olan `Scheffe Testi` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatiksel çözümlemesinde p<0.05 düzeyinde anlamlı bulunan sonuçlar gösterilmiştir. Anlamlı farklılık göstermeyen bulgulara yer verilmemiştir. Araştırmanın sonucunda cinsiyet, istenen sosyal kulüplerin açılma durumu, okulun kulüp çalışmalarının düzenli devam edip etmediği, uygun mekân değişkenlerine göre ankette yer alan ifadelere verdikleri cevaplarda manidar düzeyde farklılık olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: İlkokul, Sosyal Kulüp, İşlevsellik | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to measure the performance of student clobs which has been applied on public primary schools.Scanning model was applied at this this survey research. It was studied on chosen four primary school in Umraniye. The number of students who have been reached is 273. The survey has consisted of three parts. The first part, includes the questions are about the personal information of the students and the intended expressions of the student clubs application have taken part in the second part.The application of student clubs was measured by tetra rubric, as a last, in the third part, there has been an open-ended question that the students can add their opinions. Before application of the survey, because of the fifth grade has changed as a secondary school, the second question of the survey was removed from the first part and it has been applied to just the fourth graders. There are 39 questions in the survey totally.During the analysis process, frequecny (N), percentage (%), mean value (X) and standard deviation (SS), ehich are descriptive statisticks for all independent variables, have been determined initially. Later, Unrelated Group t Test was used to examine the difference between the binary variables and Single Direction Variance Analysis was used to examine the difference between the variables with more than two categories. After the Single Direction Variance Analysis (ANOVA) is completed, Scheffe Test, one of the complementary analysis, is applied to trace back the difference between the results.It is concluded that;The answers given by the students are extremely different in terms of gender, the initiation process of the desired clubs, whether the school management monitors the the clubs or not and the parameters of the convenient place.Key words: Primary school, student clubs, performance. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okullarda sosyal kulüplerin işlevselliği | |
dc.title.alternative | Functionality of social clubs at schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Functionality | |
dc.subject.ytm | Student clubs | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Clubs | |
dc.subject.ytm | Social clubs | |
dc.identifier.yokid | 10072879 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 388051 | |
dc.description.pages | 227 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |