Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorDoğan, Bekir
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:54Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:54Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339798
dc.description.abstractOkul, veli ve öğrenci, eğitim sistemlerinin en önemli yapı taşlarıdır. Eğitim sistemlerinin istenilen sonucu vermesi için bu üç unsurun güçlü bir iletişim ve işbirliği içinde olması çok önemlidir. Bu sebeple eğitim- öğretimde başarıya ulaşmak isteyen okul yöneticileri, atılacak her adımda öğretmen ve öğrenci kadar öğrenci velilerini de katılımcı hale getirebilmek için, okul-veli ilişkisine önem vermelidir. Okul yöneticileri görev yaptıkları eğitim kurumlarını hedeflenen yönde iyileştirebilmeleri için, hizmet sundukları taraflarla etkileşim çabaları içinde bulunmaları gerekmektedir. Bu sebeple okul yöneticileri açısından, öğrenci aileleriyle demokratik esaslara uygun ilişkilerin kurulup sürdürülmesi, zorunlu olarak gerçekleştirilmesi gereken yönetsel bir etkinlikler bütünüdür. Aileden başlatılması gereken ve eğitimin etkililiğini artıran bu etkinlikler, aynı zamanda önemli bir iletişim sürecidir. Çeşitli amaçlar için bir araya gelmiş bireyler ve kurumlar arasında iletişim çok önemlidir. Özellikle okullarda görev yapan yöneticilerin, okulun paydaşlarıyla iletişim kurmaları gereklidir.İyi bir okuldan söz edebilmemiz için; okulun hedeflerini gerçekleştirebilmesi, eğitimde kalitenin artırılması, okulun sürekli gelişim içinde olmasıyla mümkündür. Okul yöneticilerinin okulun iyileştirilmesine yönelik etkilerinin velilerle kurdukları iletişimle ne düzeyde ilişkili olduğunu anlamak önemlidir. Okul yöneticilerinin, veli ile iletişim kurmalarının incelenmesi eğitim sisteminin iki önemli unsurunun irdelenmesine ve bu konuda önemli çıkarımlar sağlanmasına yol açacaktır. Bu araştırmada okul yöneticilerinin velilerle iletişiminin okulun iyileştirilmesine etkisini çeşitli değişkenlere göre inceleyerek ortaya koymak amaçlanmıştır. Öncelikle konu ile alakalı açık uçlu sorular belirlenmiş daha sonra bu sorular uzman görüşü alınarak yeniden düzenlenmiş ve araştırma konusuna uygun nitelikte bir anket hazırlanmıştır. Bu anket Sivas İl'i Gemerek İlçesi'nde bulunan ilkokul, ortaokul ve liselerde çocukları eğitim gören ve araştırmaya tesadüfi şekilde katılan 281 öğrenci velisi üzerinde uygulanmıştır.Öğrenci velilerince doldurulan anketler SPSS programı ile değerlendirilmiş ve araştırma konusuna uygun şekilde ulaşılan bulgular, tartışma bölümünde yorumlanmış, okul yöneticilerinin velilerle iletişim kurmasının okulu iyileştirmesine etkisiyle alakalı sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Araştırmanın en önemli sonucu okul yöneticilerinin velilerle iletişim kurması eğitim-öğretimde kaliteyi artırmakta ve okulu hem sosyal hem de fiziki anlamda iyileştirmektedirAnahtar Kelimeler: Okul Yöneticisi, Öğrenci Velisi, İletişim, Okul İyileştirme, Okul Geliştirme
dc.description.abstractSchool, parents of students and students are constituents of education systems. For education systems to come out the desired outcomes, these three elements' being in cooperation and communication strongly is quite important. Therefore, the school directors, who want to achieve success in education and instruction, must give importance to the parent-school relationship to make parents of students participative as well as teachers and students for every action to be taken.That school directors are in interaction with the partners they serve is crucial to improve the educational institutions for which they serve in line with the target. For this reason, that relations being appropriate to democratic principles are established and sustained are all supervisory activities which must be performed. This activity that must be started from family and that increase the effectiveness of training is also communication process. Communication between the individuals and the institutions that come together for various purposes is very important. Especially the school directors need to communicate the school shareholders.To be able to mention about a qualified school is only possible, only when the school accomplishes its targets, there must be an increase in terms of education quality, and the constant progress of school in the subject of education. To understand the effect of the directors being in contact with parents to improve the school standards is highly important. Examining directors' contacting with the parents will cause two important factors of education to be analysed and deduct important outcomes on this issue.The aim of this study is to emphasise the effect of the communication between school director and parents that has been monitored for various factors. First of all, topic related open-ended questions have been determined, after that these questions have been revised by consulting an expert, and then a survey that is suitable for the subject of the study has been prepared. The number of the participants of this survey is 281 and the participants are randomly chosen parents whose children study in the primary, secondary and high schools in Gemerek Town in the city of Sivas.This survey filled by the parents has been evaluated by SPSS programme. The symptoms that have been found according to the subject of the study have been explicated in the part of discussion. The results and the suggestions related with the effect of the relation between school directors and parents have been given place in this survey. The most important outcome of this study is that the school management's being in contact with the parents of the students boost the quality of the education and that it improves the school both socially and physically. Keywords: School Manager, Parent of Student, Communication, School Improvement, School Developmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin velilerle iletişiminin okulu iyileştirilmesine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of cominication school administors and parents to improvement of school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmImprovement of administration
dc.subject.ytmProcess improvement
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmSchool-family communication
dc.subject.ytmSchool improvement
dc.identifier.yokid10063271
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385902
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess