Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorAğcihan, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:52Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:52Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339793
dc.description.abstractBu çalışmada halk eğitimi merkezlerindeki kursların kursiyerlerin gözlerinden değerlendirmesi yapılmıştır. Bu kapsamda 2013-2014 eğitim öğretim yılında Kadıköy Halk Eğitimi Merkezinde toplam 308 kursiyere anket uygulanmıştır. Kursiyerler eğitmenlerin yeterliliklerini, katıldıkları kurs programının içeriğini ve kazanımları ile ilgili ifadelere cevap vermişlerdir. Bu ifadelere Bu çalışma ilişkisel tarama modelli bir araştırmadır. Kursiyerlerin demografik yapısına göre ifadelere vermiş oldukları cevapların anlamlı değişip değişmediği araştırılmıştır. Bu çalışmada frekans analizi, yüzde, bağımsız örneklemli t-testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Post hoc analizlerinden alfa hataya en duyarlı olan Tukey testi tercih edilmiştir. Çalışmada elde edilen bazı sonuçlar şunlardır. Erkeklerin kadınlara göre kursu bitirdikten sonra ekonomik hayata daha fazla katıldıklarını, kadın kursiyerler erkek kursiyerlere göre `Katıldığım kurs hayatıma anlam kazandırmıştır` ifadesini daha fazla belirttiğini, ilköğretim ve orta öğretim mezunu kursiyerler lisansüstü mezunu kursiyerlere göre daha fazla `Katıldığım kurs sahip olduğum yetenekleri keşfetmemi sağlamıştır` ifadesini belirttiğini, Meslek edinmek için katılan kursiyerlerin `Öğrendiğim bilgileri günlük hayatta kullanabiliyorum` ifadesini daha fazla belirttiği tespit edilmiştir. Anahtar Kelime: Halk Eğitimi Merkezi, Kadıköy Halk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi
dc.description.abstractIn this research the evaluation of courses has been made by the perspective of the people attending the courses.Within this scope, At the 2013-2014 education year 308 people attending the courses have been conducted questionnaires.The people attending the courses have answered to the statements which are related to the sufficiency of trainners, the content of the course program and their educational attaintments.This research is a relational screening model research. According to the demographic specialities of the people attending courses, It has been researched that if there has been meaningful varieance to the peoples' statements.In this research,frequency analysis, percent, independent sample t test and one way varience analysis have been applied.From Post hoc anylsis, Tukey analysis has been prefered which is the most sensitive to the alfa error.There are some of the results have been attained.Men have stated more than woman that they take part more in ecomomical life after they have completed.Women have stated more than men that the course they have attended have given a meaning to their life.Primary and Seconadry School Graduates have stated more than Master's Degree Graduates that the course they have attained have helped more them to discover their talents.The People who are attending to the courses to develop their vocational qualifications have stated more than the others that they can use the knowledge they have learned during the classes in daily life.Keywords: Public Education Centre, Kadikoy Public Education Centre, Adult Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYetişkin eğitimi alanında eğitim veren eğitmenlerin yetişkin eğitimi alanındaki yeterlilikleri
dc.title.alternativeThe sufficency of educators working in adult education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmAdults
dc.subject.ytmAdult education
dc.subject.ytmPublic education
dc.subject.ytmPublic education centres
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmEducators
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.identifier.yokid10063176
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385904
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess