Okul yöneticilerinin öğrencilerin örgütsel bağlılığındaki etkisi
dc.contributor.advisor | Ünal, Semra | |
dc.contributor.author | Uslu, Tekin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:51Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339792 | |
dc.description.abstract | Ülkemiz ve insanımız açısından eğitim vazgeçilmez en önemli unsurlardan biri olarak görülmektedir. Yöneticiler buralarda öğrenim gören yaklaşık bir buçuk milyon öğrencinin gelecek planlamasının yaptığı, nitelikli bir yaşam için karakter ve akademik gelişmenin sağlanması adına kurumları idare eden insanlardır.. Bu okullar Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçları doğrultusunda öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmak ve mesleklerinde uzmanlaşmış bireyler yetiştirmek için kurulmuşlardır. Bu okulların hedeflerine ulaşmasında en büyük pay yöneticilere aittir. Öğrencilerle bir arada bulunan, bilgi aktaran, ufuk açan, aktif rehberlik yapan ve bir meslek kazandıran yönetici ve öğretmenlerin önemi ortadadır.Araştırmada okul yöneticilerinin öğrencilerin örgüte bağlılığındaki etkisi incelenmiş ve öğrencilerin örgüte bağlılığını ya da bağlanmasını engelleyen etkileyen yönetici davranışları ortaya çıkarılmıştır.Araştırmada saha çalışmasına geçilmeden önce literatür taraması yapılmış, okul yöneticilerinin öğrencilerin örgüte bağlılığındaki etkisi belirlenmiştir. Öğrencilere konu ile ilgili açık uçlu sorular sorularak elde edilen bulgular uzmanların görüşü alınarak düzenlenmiş ve yönetici davranışlarının öğrenci bağlılığına etki düzeyini belirlemek amacıyla anket oluşturulmuştur. Anketler Sakarya ili merkez ve Akyazı,Ferizli,Pamukova ilçesi sınırları içerisinde kalan 8 lisesi de öğrenim gören 365 öğrenciye uygulanmıştır. Ulaşılan öğrencilerden 15'i cevapları hatalı işaretlemesi nedeniyle değerlendirilmeye alınmamıştır. Geriye kalan 350 öğrenci üzerinde araştırmalar yapılmıştır.Anketler SPSS programı ile değerlendirilmiş ve okul yöneticilerini öğrencilerin örgüte bağlılığındaki etkisi ile ilgili ulaşılan bulgular, tartışma bölümünde yorumlanmış, öğrencilerin örgüte bağlılığını sağlayabilecek etkenleri artırabilmek amacıyla da sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Araştırmanın en önemli sonucu örgüte bağlılığın sağlandığı okullarda hem akademik hem de sosyal ilişkiler anlamında başarılı gözlenmiştir. | |
dc.description.abstract | Education has been seen as not to given up , one of the important eşement for our people and country.Administors are people ; who makes future plans of students one and half million and who gives education to provide students characters and academic development.These instuties are founded according to Turkish National Education, to acquire student information and talent to grow up people who are expert in their jobs.In accessing this goal for schools, the most infortant role is belonged to administors who come togather with students, give information, open their horizon, give active guidance acquire job to students.In this survey it is researched that the effect of connection of administor to a organization and it is founded out the behaviors of administor which affects students to join an organization or not.In this survey before working in field a scannig of corpus has been done, It is stated the effect of administors to students with connection to an organization.It is regulated by getting expert opinion according to outcomes by asking open ended quesitons to students about the topic.A questionaire has been created to find out effect of connection of students.Questionaire, has been done to 365 students in the 8 high school of Sakarya city center and district of Akyazı, Ferizli, Pamukova.15 of accessed students has been eliminated because of errors in answerin and codingç.It is applied to 350 remaining students.Surveys have been evoluated in SPSS programme and outcomes which accessed about the connection of students to an organization, it is commented in discussion session and suggestions are took part about the elements which provide the connection of students to an organization.The most important result of the survey, success is observed is social and academic relations, in schools that provided connection to an organization. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin öğrencilerin örgütsel bağlılığındaki etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of school admi̇ni̇stors to the connection of student to organization | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Commitment | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.identifier.yokid | 10063264 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385901 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |