Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorÖzçelik, Adem
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:51Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:51Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339791
dc.description.abstractTarih boyunca insanların yasama biçimleri çerçevesinde şekillenen eğitim, insanoğlunun sürekli değişen ihtiyaçları ve beklentileri doğrultusunda gelişirken yalnızca yüklendiği misyon açısından değişmekle kalmamış aynı zamanda eğitimin yapıldığı kurumlarda, eğitim sistemlerinde, eğiten ve eğitilenlerin, yöneticilerin rollerinde de bir takım değişiklikler meydana getirmiştir.Araştırma için 2013–2014 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili, Avcılar, Beylikdüzü, Esenyurt ve Bahçelievler ilçelerinde bulunan resmi ve özel ilkokullar, örneklem olarak alınmıştır. Araştırma için alan uzmanı Prof. Dr. Semra ÜNAL gözetiminde öğretmen ve yöneticilere uygulanmak üzere bir anket geliştirilmiştir.Araştırmada 6 alt probleme yönelik cevaplar bulunmaya çalışılmıştır. Beşinci bölümde çalışmada elde edilen bulgulara dayalı olarak ulaşılan sonuçlara ve alt problemlere ilişkin sonuçlara yer verilmektedir. Altıncı bölümde sonuçlara yönelik tartışmalara yer verilmektedir. Yedinci bölümde elde elden bulgulardan ve ulaşılan sonuçlardan yararlanılarak, önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: yönetim, okul yönetimi, eğitim yönetimi, öğretimsel liderlik, yönetsel etkililik ve etkili okul.
dc.description.abstractThroughout history, education which has been shaped within the scope of people's lifestyle has not only changed with regards to his mission, but it has also generated some alterations in educational institutions,educational systems, directors and in the roles of educators and learners. Fort he research, 2013-2014 academic year of İstanbul , Avcılar, Beylikduzu, Esenyurt and Bahcelievler district located in public and private primary schools, was taken as the sample. Research areas for specialist Prof. Dr. Semra Ünal to be applied under the supervision of teachers and administrators who have developed a questionnaire. Sample of selected regions public and private primary schools, teachers and administrators distributed 438 questionnaires were returned out of 400 of them. In the study was tried to give responses for the 6 sub- problems. The fifth section, based on the findings of the study and the results achieved are given in the results of the sub-problems. In the sixth section includes discussions aimed at results. The findings obtained from the seventh section and making use of the obtained results, some suggestions were made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul yöneticilerinin okulu dinamik hale getirme etkinlikleri
dc.title.alternativeThe acti̇vi̇ti̇es of pri̇mary scholl managers to make thei̇r school dynami̇c
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmManagerial effectiveness
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmDynamic capabilities
dc.identifier.yokid10063577
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385897
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess