dc.contributor.advisor | Ünal, Semra | |
dc.contributor.author | Günaydin Balta, Rabia | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:44Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339779 | |
dc.description.abstract | Okul yönetimi, öğretmenler, anne babadan sonra çocukla en çok ilişkisi olan yetişkinlerdir. Öğrencinin, öğretmen tarafından anlaşılma ve tanınma gereksinimi, sadece bir yetişkin tarafından değerlendirilme isteği değil, tanınarak ve anlaşılarak kendini tanıma ve anlama isteğidir.Bu araştırmanın amacı; İlkokul öğrencilerinin okula uyumunu, okul yönetimi ve öğretmenlerin etkinlikleri, ne düzeyde etkilemektedir.Araştırma, okul yöneticileri ve öğretmenlerin, öğrencilerin gözünden nasıl algılandığını, okula uyum sürecinde yaşadıklarından ne kadar etkilendiklerini ortaya koyması açısından da önem arz etmektedir. Örneklemde, Maltepe ilçesinde, resmi ve özel ilkokullarda görev yapan 310 öğrenci yer almaktadır.Araştırmadan elde edilen sonuçlardan bazıları şöyledir: Erkek öğrenciler, Okul müdürü ve müdür yardımcılarının, okulda katı kurallar koymasının uyumsuzluğa yol açtığı görüşünü belirtmişlerdir.Devlet Okulu Öğrencileri, Öğretmenlerinin, uyumsuzluk gösteren öğrencilere sert davranışlarda bulunulduğu, görüşünü belirtmişlerdir.Özel Okul Öğrencileri, Öğretmenlerinin, sağlık problemleri nedeni ile uyumsuz olan çocuklarla özel olarak ilgilendiği, Öğretmenlerinin, sınıfta yaramazlık yapan öğrencilerin diğer öğrencileri etkilemesine izin verdiği, Okul müdürü ve müdür yardımcıları, uyum haftasında öğrencileri ve velileri bilgilendirecek toplantılar düzenlediği, Okul müdürü ve müdür yardımcıları, öğrencilerin okula uyum sağlamasını kolaylaştırıcı (temizlik, sıraların düzenlenmesi, vs.) önlemler aldığı, görüşünü belirtmişlerdir.Annesi Okur-Yazar Olmayan Öğrenciler, Öğretmenlerinin, uyumsuzluk gösteren öğrencilere katı kurallar (ceza, zorlama vb.) koyduğu, görüşünü belirtmişlerdir.Annesi Üniversite Mezunu Olan Öğrenciler, Öğretmenlerinin, veli, yöneticiler ve rehber öğretmenlerle sürekli işbirliği yaptığı, Okul müdürü ve müdür yardımcıları, ilk haftalarda okulu tanımanızı sağlayacak çalışmalar yaptığı, görüşünü belirtmişlerdir.Tüm Maddelerin Frekans, Yüzde, Ortalama ve Standart Sapma Dağılımlarına Göre Sonuçlara göre öğretmenlerinin aşağılayıcı davranışlara çok az başvurdukları görüşünü belirtmişlerdir. | |
dc.description.abstract | School management, teachers, parents, after which most are adult relationships with children. The student, the teacher needs understanding and recognition not only evaluation request by an adult, are recognized and understood the desire to know and understand itself.The purpose of this study Primary school students in the adaptation, the effectiveness of school management and teachers, affects at what level.Research, school administrators and teachers, students perceived through the eyes of how, in terms of how they are influenced by what they've put forward in the process of adaptation to school is important. Sample in the Maltepe district, located 310 students working in public and private schools.Some of the results obtained from the study are as follows:Male students, school principals and assistant principals have expressed the view that cause incompatibility of putting strict rules in school. Public School Students, Teachers, students with severe behavior indicates inconsistency within the group, he stated his views.Private School Students, Teachers, health problems caused by the care in particular is incompatible with children, teachers, allowing students who misbehave in the classroom to interact with other students, school principals and assistant principals, compliance organized by students and meetings to inform parents of the week, school principals and assistant principals, the facilitator of the students adapt to school (cleaning, arranging the sequence, etc.) measures taken, he stated his views. His mother illiterate Students, Teachers, strict rules to students mismatch (punishment, coercion, etc.) Put it, the opinion stated.Mothers University graduate with students, teachers, parents, administrators, and guidance counselors with his continued cooperation, school principals and assistant principals, the work will allow you to identify schools in the first week of his have expressed its opinion. All Substance frequency, percentage, mean and standard deviation for teachers of humiliating behavior Distribution According to the results reported by the opinion that very few applicants. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrencilerin okula uyumunda okul yönetimi ve öğretmenlerin etkinlikleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Perception of tearcher | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | Adjustment | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Readiness | |
dc.subject.ytm | School life | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10093476 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 410484 | |
dc.description.pages | 172 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |