dc.contributor.advisor | Anar, Suat | |
dc.contributor.author | Gümüş, Ömürlü Belgin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:44Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339778 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, eğitim yöneticilerinin mentorluk rollerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi hedeflenmektedir.İlişkisel tarama niteliğindeki araştırmanın evrenini 2014/2015 eğitim öğretim yılında İstanbul İli, Kadıköy İlçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan 302 eğitim yöneticisi oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri Doç. Dr. Ercan Yılmaz tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` ve Sezgin (2002) tarafından hazırlanan `Yetiştiricilik Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır.Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde demografik özellikler, ikinci bölümde kişisele bilgi formu, üçüncü bölümde ise 5' li likert tipi ölçek kullanılarak betimsel istatistikler ele alınmıştır. Toplanan veriler üzerinde frekans analizleri, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, Pearson korelâsyonu, tek yönlü varyans analizi -ANOVA-Tukey HSD gibi farklı çıkarımsal analizler yapılmıştır. Okul yöneticilerinin 4,19 ortalama ile mentorlük rollerini yüksek düzeyde gerçekleştirdikleri görülmektedir. Okul yöneticilerinin ilgiye dayalı rolü en yüksek, model olma rolü ise en düşük düzeyde yerinde getirdikleri görülmüştür.İlgiye dayalı rol ortalamasının en yüksek seviyede olması okul yöneticilerinin çalıştıkları personele yabancı kalmadıkları, onlara empatik davranışı yeterli seviyede gösterdikleri (Katman, 2010, akt. Yıldırım,R., Yılmaz,E.), onlarla birebir ilgilendikleri, onlara karşı yeterli seviyede hoşgörü ve anlayış içinde oldukları söylenebilir. Okul yöneticilerinin mentee ile görüşmeler sırasında yeterli zaman ayırdıkları ve kendilerinin onların yerine koyabildikleri söylenebilir. Yüzleştiricilik rolünün en düşük ortalamaya sahip olması okul yöneticilerinin personelinin yapmış olduğu hataları eleştirmede daha az bir yapıcı eleştiri tavrına girdikleri söylenebilir. Personelinin düşüncesindeki mantıksızlık ve tutarsızlık var ise bu tutarsız ve mantıksız düşünceyi personeline göstermekte daha az yetersiz kaldıkları söylenebilir.Anahtar Sözcükler: Okul Yöneticisi, Kariyer Yönetimi, İnsan Kaynakları, Akıl Hocalığı, Mentee, Mentor, Mentorluk, Koçluk, Akademik Başarı. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the mentorship roles of school administrators in terms of some variables. The nature of this study, which is of the relational screening model, consists of 302 school administrators who were employed in schools affiliated to the Ministry of National Education in the province of Kadıköy,İstanbul.The purpose of this study is to investigate the mentorship roles of school administrators in terms of some variables. The nature of this study, which is of the relational screening model, consists of 302 school administrators who were employed in schools affiliated to the Ministry of National Education in the province of Kadıköy,İstanbul.The research data were collected by using the `Personal Information Form` which is prepared by Assoc. Prof. Ercan Yılmaz and `Training Scale` which was prepared by Sezgin (2002). This study is composed of three parts. In the first part there are demographic attributes, in the second part there is personal information form and in the third part the descriptive statistics are held by using five point likert scale. Various inferential analysis were made on the data such as arithmetic mean, standard deviation, t test, Pearson correlation, one way variance analysis and ANOVA-Tukey HSD.It seems that school administrators execute their mentorship roles highly. It is observed that school administrators's role based on interest is in the highest level with the mean value 4.19 , whereas the role of being a model is the in the lowest level.The reason of the high level mean value of the role based on interest is due to school administators are close to the personnel, their manner are emphatic on a sufficient level (Katman, 2010, akt. Yıldırım,R., Yılmaz,E.), they care about the persone one by one, and they are tolerated and understanding toward the personnel. It can be said that school administators spend enough time while they are speaking with mentee and they can place themselves in mentees's position. It can also be said, the role of confronting is in the lowest level due to school administrators's matching the mistakes in less constructive criticism. It can be said that they are insufficent to show the inconsistent and illogical thoughts to the personnel if the inconsistend and illogical thoughts are available.Keywords :School Administrator, Career Management, Human Resources, Mentee,Mentor, Mentorship,Mentoring, Coaching, Academic Achievement | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim yöneticilerinin mentorluk rollerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mentoring | |
dc.subject.ytm | Career management | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Coaching | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 10073797 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 388049 | |
dc.description.pages | 186 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |