Eğitim fakültesi mezunu olan öğretmenlerle, eğitim fakültesi mezunu olmayan öğretmenlerin meslek algıları farklılaşmakta mıdır?
dc.contributor.advisor | Akdağ Aycibin, Semiha Füsun | |
dc.contributor.author | Urbay Şen, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:43Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339776 | |
dc.description.abstract | Bir rolü layıkıyla yerine getirebilmek için gerekli olan bilgi, beceri ve tutumlara sahip olma düzeyini ifade eden yeterlilik tüm örgütlerde çalışanlar açısından hayati öneme sahip olmakla birlikte eğitim örgütlerinde çalışan öğretmenler için bu durum daha da önemlidir. Bu önem, eğitimin doğasından ve işlediği üründen ileri gelmektedir. Zira eğitim örgütlerinin temel girdisi insandır ve insan da dünyanın en değerli kaynağıdır. Bu çalışma Eğitim Fakültesi mezunu öğretmenlerin meslek algılarının, eğitim fakültesi mezunu olmayan öğretmenlerin meslek algılarına göre karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Yapmış olduğum çalışma neticesinde eğitim fakültesi mezunu olan öğretmenlerin özyeterlilik ve iş doyum düzeyleri diğer fakültelerden mezun olanlara oranla daha yüksek bulunmuştur. Öğretmenlik bir ihtisas mesleğidir ve belirli bir eğitim neticesinde icra edilmelidir. | |
dc.description.abstract | In order to properly fulfill the role required knowledge, skills and attitudes, which refers to having the level of competence is of vital importance to the employees of all the organizations, although for teachers who work in educational organizations, this is even more important. This importance stems from the nature of the product and committed to education. Because of the person entry basic educational organizations, and people is the most valuable source in the world. This study is the perceptions of the teachers ' profession, graduated from the Faculty of Education, Faculty of Education, graduates, non-teachers according to the perception of the profession, for the purpose of comparison have been made. The work I have done as a result of the education of teachers who are graduates of the Faculty of self-sufficiency and job satisfaction was found to be higher levels as compared to those who graduated from other faculties. Specialized teaching is a profession and must be exercised as a result of specific training. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim fakültesi mezunu olan öğretmenlerle, eğitim fakültesi mezunu olmayan öğretmenlerin meslek algıları farklılaşmakta mıdır? | |
dc.title.alternative | With teachers who graduated from the faculty of education, faculty of education, graduates, non-teachers do differ from the perceptions of the profession? | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Perceptual transform | |
dc.subject.ytm | Vocational choice | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Vocational self perception | |
dc.subject.ytm | School effectiveness | |
dc.subject.ytm | Education faculties | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.identifier.yokid | 10076935 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 393238 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |