Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorGürsel Çetiner, Ayşin
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:42Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:42Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339775
dc.description.abstractBu araştırma ile 45-66 aylık okul öncesi eğitime başlayan öğrencilerin okula başladıkları dönemdeki hazır bulunuşlukları ile velilerin bilinç düzeyleri resmi ve özel anaokullarında görev yapan öğretmenler tarafından değerlendirilerek, gerekli önerilerde bulunabilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modeli ile yapılmıştır. İstanbul ili Anadolu ve Avrupa yakasında özel ve devlet anaokullarında görev yapan öğretmenler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Bu evrenden random (tesadüfi örneklem) yöntemi uygulanmıştır. Devlet okulunda ve özel kurumlarda görev yapan 225 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma için alanın uzmanı Prof. Dr.Semra ÜNAL gözetiminde öğretmenlere uygulamak üzere geliştirilen anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümdeöğretmenlerinin kişisel bilgilerine yönelik sorular, ikinci bölümde ise öğretmenlerinin okulöncesi eğitime başlayan öğrenciler hakkındaki görüşleri yer almaktadır. Üçüncü bölümde ise öğretmenlerin, eklemek istedikleri düşünceleri yazabilecekleri açık uçlu bir soru yöneltilmiştir. Anketin tüm bölümlerde toplam 48 soru bulunmaktadır.Çalışma yedi bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş, ikinci bölümde literatür taraması, üçüncü bölümde yöntem, dördüncü bölümde bulgular, beşinci bölümde sonuçlar, altıncı bölümde tartışmalar, yedinci bölümde ise öneriler bulunmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde; öncelikle tüm bağımsız değişkenler için tanımlayıcı istatistikler olan frekans (N), yüzde (%) değerleri ortaya konmuştur. Daha sonra ikili değişkenler arasındaki farklılığı test etmek amacıyla `İlişkisiz Grup t Testi` , ikiden fazla kategorisi bulunan değişkenler arasındaki farklılığı test etmek için ise `Tek Yönlü Varyans Analizi` (ANOVA) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatiksel çözümlemesinde p<0,05 düzeyinde anlamlı bulunan sonuçlar gösterilmiştir. Anlamlı farklılık göstermeyen bulgulara yer verilmemiştir.
dc.description.abstractThis research was done by the kindergarten teachers who work at the Goverment and Private Schools in order to evaluate the Readiness of month old children and the level of 45-66 months old children and the level of parent's comprehension to make necessary suggestions.The research was carried out according to a model. Teachers who work private and public nurseries from all around Istanbul participated in this research and random sampling was applied. 225 Theachers from government and private schools took part in it. The survey which has three parts was applied to teachers under the supervision of the Proffesor Semra Ünal.In the first part of the Survey, there are Student's opinions. In the second part there are questions about personal information and in the last part, there is information about teachers who work in pre-schools. There are a total of 48 questions in the survey.My work consists of seven chapters. In the second part of the first chapter there's introduction and literature survey. In the method section which is the third part, I talked about used techniques. And the forth part there are different sorts of datas. In the fifth part there's the results of the discussion. The recommendation is in the seventh chapter. There are seven parts. As a results of the statistical analyses, the data obtained shows the p<0.05 it's meaningful. No significant difference, which does not present evidence on omitted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğrencilerini eğitime hazırlamada velilerin bilinç düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativePreschool teacher opinions for students preparing for education parents awareness levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmParents education
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmConsciousness
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmReadiness
dc.subject.ytmReadiness
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10075369
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393217
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess