Okulöncesi öğretmenlerinin ve sınıf öğretmenlerinin müzelerde uygulatılan etkinliklere ilişkin görüşlerinin incelenmesi (İstanbul ili örneği)
dc.contributor.advisor | Otrar, Mustafa | |
dc.contributor.author | Yücel Kurnaz, Funda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:40Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339771 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, okulöncesi öğretmenlerinin ve sınıf öğretmenlerinin müzelerde uygulatılaneğitim etkinliklerine ilişkin görüşlerini incelemek, görüşlerinin cinsiyetlerine, okultürlerine ve branşlarına göre nasıl bir dağılım sergilediğini görmek amacıylagerçekleştirilmiştir. Bu araştırma, öğretmenlerin müzelere gitme sıklığına göre müzelerdeuygulatılan etkinlikler konusundaki deneyimlerini ve görüşlerini çeşitli demografikdeğişkenler açısından inceleyerek saptamayı amaçlayan tarama modelinde bir araştırmadır.Araştırmada `Okulöncesi Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmenlerinin MüzelerdeUygulatılan Eğitim Etkinliklerine İlişkin Görüş Anketi` uygulatılmıştır. Araştırma çalışmagrubunu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Avrupa Yakası sınırları içindebulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi-özel ilkokullarında görev yapmakta olanokulöncesi ve sınıf öğretmenlerinden müze etkinliklerine katılan ya da bilgisi olanöğretmenlere uygulatılması hedeflenmiştir.Toplam 650 öğretmenden oluşan evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılarak, 25 okulbelirlenmiş, tesadüfi oransız küme örnekleme yöntemi ile toplam 20 okulda uygulamagerçekleştirilmiştir. 224 devlet, 96'sı özel kurumlarda çalışan olmak üzere 320 öğretmeneanket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Anket sonuçları bilgisayar ortamında SPSS 15.0istatistiksel programında analiz edilmiştir. Elde edilen verilerde öğretmenlerin müzelerleyapılan etkinliklere dair görüşleri cinsiyet, okul türü ve branş değişkenlerine göredeğerlendirilmiş ve her üç değişkende de farklılaşmaların olduğu görülmüştür. Erkeköğretmenler kadın öğretmenlere göre, devlet okullarının özel okullara göre ve sınıföğretmenlerinin de okulöncesi öğretmenlerine göre müze etkinlikleri konusunda daha fazlamaddeye katıldıkları gözlenmiştir. Müze gezilerini, ders programına katılması gerekliliğive müzelerde uygulatılan eğitim faaliyetlerini öğretmenlerin çoğu desteklemesine karşınmüzelerde yapılacak ekstra çalışmalarda görev alma konusunda isteksiz olduklarıgözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Müze, Müze Eğitimi, Müzede Uygulatılan Etkinlikler, Okul öncesi Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmenleri | |
dc.description.abstract | This study, was carried out to examine views of preschool teachers and classroom teacherson the educational activities implemented in museums, and to see whether their viewsdiffer in according to their gender, types of their schools and their branches. This researchis a screening model of survey which aimed to identify teachers' experiences and views onthe activities implemented in the museum according to frequency of visits to museums interms of various demographic variables. `Opinions of Preschool Teachers and ClassroomTeachers Regarding to Education Activities in Museums Survey` was executed. Researchstudy group was consisted teachers who work for state and private preschools, andelementary schools, related to Ministry of National Education, located within theboundaries of European side of Istanbul in 2013-2014 academic year and participatedmuseum events previously.25 school had been identifed by trying to reach the entire universe consisting of 650teachers, and disproportionate cluster random sampling method was carried out within atotal of 20 schools. Survey was carried out with in total of 320 teachers including 224teachers work for state institutions, 96 teachers work for private institutions. Survey resultswere analyzed with SPSS 15.0 statistical program. The obtained data on teachers' views onthe activities carried out in the museums evaluated according to gender, type of school andbranch. And, variations was determined for the each three variables.. Male teachers areconsiderably more likely than female teachers, teachers working for state institutions areconsiderably more likely than teachers working for private institutions, and preschoolteachers considerably are more likely than classroom teachers to agree on more itemsrelated to museum events. Altough teachers support the education activities in museumsand the idea of museums trips should be put into curriculums, it was observed that they arereluctant to take part in extra work at the museum events.Keywords: Museum, Museum Education, Events are Implemented in Museums, PreschoolTeachers and Elementary School Teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okulöncesi öğretmenlerinin ve sınıf öğretmenlerinin müzelerde uygulatılan etkinliklere ilişkin görüşlerinin incelenmesi (İstanbul ili örneği) | |
dc.title.alternative | Opinions of preschool teachers and classroom teachers on the educational activities implemented in museums (iİstanbul case) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Museum education | |
dc.subject.ytm | Museums | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Effectiveness of training | |
dc.subject.ytm | Out of class activities | |
dc.subject.ytm | Cultural activities | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.identifier.yokid | 10081956 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 398418 | |
dc.description.pages | 197 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |