Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorYildirim, Sebanur
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:37Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:37Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339765
dc.description.abstractBu araştırma ile resmi okul öncesi ve ilköğretim okullarında velilerin okul yöneticilerine yönelik tutumlarının belirlenmesi ve eğitim kademelerine göre karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma; giriş, literatür, yöntem, bulgular,sonuç-tartışma ve öneriler bölümünden oluşmaktadır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında İstanbul İli Ümraniye İlçesinde bulunan resmi devlet okullarında eğitim gören öğrencilerin velileri oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemini ise 2013-2014 eğitim öğretim yılında İstanbul İli Ümraniye İlçesinde bulunan resmi devlet okullarının içinden rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 380 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Araştırmada 292 kadın 88 erkek veli yer almaktadır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; velilerin cinsiyetine yönelik algılar önemli ölçüde farklılaşmamaktadır. Sadece `Velilere her zaman kapısı açıktır ` maddesine kadın veliler daha olumlu görüş belirtmişlerdir.Yaşa göre elde edilen bulgularda 31-40 yaş grubu veliler çoğunlukla daha olumlu görüş belirtmişlerdir.Velilerin çocuklarının öğrenim kademesine göre sonuçlarda genellikle okul öncesi velilerinin okul yöneticilerine karşı daha olumlu görüş belirttikleri anlaşılmıştır.Velilerin sahip oldukları çocuk sayısı arttıkça okul yöneticisine karşı tutumlarının olumsuz yönde değiştiği görülmüştür. Ayrıca okul yöneticisini tanıyan veliler daha olumlu yönde görüş belirtmişlerdir. 
dc.description.abstractThis official pre-school and elementary school research to determine the attitudes of parents and school administrators aimed to compare according to the level of education. Research; introduction, literature, methodology, findings, conclusions and discussion consists of recommendations.The survey model used in the study. The population of the 2013-2014 academic year, the Istanbul Provincial research constitutes the official guardians of students attending public schools in the Ümraniye district. The sample of the Survey 2013-2014 academic year, the Istanbul Provincial selected through random sampling by the official state schools in the Ümraniye district of 380 students constitute guardian. 292 women in the study are located 88 male guardian.According to the findings of the research; detects for the gender of the parents does not differ significantly. Only `door is always open to parents is` material to the female parents reported more positive opinions. 31-40 age group, parents have expressed views on the findings by age, mostly more positive. According to the educational level of the parents of children in the results it was generally understood to indicate a more favorable opinion of the parents against the school preschool administrator. The number of children of parents showed that they have changed their negative attitude toward school administrators increases. They also expressed the opinion that the parents, school administrators in a more positive direction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleVelilerin okul yöneticillerini algılama biçimlerinin eğitim kademelerine göre karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of parents by education level of schools master of perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmParents perception
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid10076789
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393239
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess