Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Adil
dc.contributor.authorBirimoğlu, Bahar
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:36Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:36Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339764
dc.description.abstractKişinin yaşamının büyük bir çoğunluğunu geçirdiği işyerindeki hali, durumu oldukça önemlidir. Kişilik özellikleri ve iş doyumu düzeyleri bu açıdan oldukça önemle üzerinde durulması gereken olgulardır. Bu faktörlerin birbiriyle ilişkisini saptamak amacıyla gerçekleştirilen çalışmada öğretmenler katılımcı olarak belirlenmiştir. Katılımcıların 190'u erkek 212'si kadın, 266'sı evli, 136'sı bekar; 299'u (%74,4) lisans, 103'ü (%25,6) yüksek lisans mezunu olduğu görülmektedir. Cinsiyet değişkenine göre dışadönüklük, içsel doyum ve genel doyum puanlarının istatistiksel sonuçlarına göre, kadınlarla erkeklerin arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Yumuşak başlılık, sorumluluk, deneyime açıklık puanları erkeklerde daha yüksek iken duygusal dengesizlik düzeyi kadınlarda daha yüksek belirlenmiştir. Medeni durum ile kişilik ve iş doyumu düzeylerinin ilişkisi incelendiğinde; yumuşak başlılık, duygusal dengesizlik, deneyime açıklık, içsel, dışsal ve genel doyum düzeyleri için anlamlı bir farka ulaşılamamıştır. Dışadönüklük ve sorumluluk bekarların lehine görülmektedir. Eğitim durumu ile iş doyumu ve kişilik özellikleri incelendiğinde; dışadönüklük, içsel doyum, dışsal doyum ve genel doyum için anlamlı bir farklılaşma olmadığı gözlemlenmiştir. Yumuşak başlılık, sorumluluk, deneyime açıklık yüksek lisans mezunlarında daha yüksek iken duygusal dengesizlik, lisans mezunlarında daha yüksek saptanmıştır. Mesleki deneyim ile iş doyumu ve kişilik özellikleri incelendiğinde; deneyime açıklık, içsel doyum, dışsal doyum ve genel doyum için anlamlı bir farklılaşma olmadığı gözlemlenmiştir. Aksine dışadönüklük, yumuşak başlılık, duygusal dengesizlik 1-5 yıl deneyimi olanlarda en yüksek iken sorumluluk 6-10 yıl arasında deneyimi olanda en yüksektir. Amirin idare tarzı ve karar vermedeki yetenekleri öğretmenlerin iş doyumunu etkilemektedir. Eğitimin en önemli parçası olarak öğretmenlerin verim ve iş doyumu oranları eğitim kalitesini de arttıracaktır. Bu sebeple ilgili çalışmaların arttırılması ve deneysel çalışmalar üzerine yoğunlaşılması önem kazanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Kişilik özellikleri, öğretmenler, iş doyumu
dc.description.abstractA person spends most of their life at the workplace, that's why their state of being at the workplace is important. Personality traits and job satisfaction levels are facts to be dealt with fairly emphasizes in this regard. This study was performed to determine the correlation of these factors have been identified as participating teachers. Participants completed by 212 men 190 women. 266 of them were married, 136 were single; 299 (74.4%) of them undergraduate and 103 (25.6%) of them had graduate degree. According to gender and extraversion, internal satisfaction and overall satisfaction scores it showed no significant difference between men and women. Docility, responsibility, experience, openness scores were higher in men than in women. Woman has been identified high levels of emotional instability. When the relationship between personality and job satisfaction levels of marital status is analyzed; peacefulness, emotional instability, openness to experience, internal, external, and could not reach a significant difference to the overall satisfaction levels. Extraversion and responsibility is seen in favor of the single. When job satisfaction and personality traits examined by education level; extraversion, inner satisfaction, it was observed that there was no significant differentiation for external satisfaction and overall satisfaction. Peacefulness, responsibility, experience while opening a master's degree in higher emotional instability is determined higher than the graduated. When job satisfaction and professional experience and personality traits relationship was examined; openness to experience, inner satisfaction were observed that there was no significant differentiation for external satisfaction and overall satisfaction. On the contrary, extraversion, docility, emotional instability of participants who have 1-5 years experience as the highest, while responsibility is highest in the group with 6-10 years of experience. The management style and decision-making capabilities in principal affect the teachers' job satisfaction. Rates of productivity and job satisfaction as the most important part of teacher education will increase the quality of education. This is why increasing the focus on related studies and experimental studies are important.Key Words: Personality traits, teachers, job satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin kişilik özellikleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi: İstanbul ili Kadıköy ilçesi örneği
dc.title.alternativeAn evaluation of the relation between class teachers' characteristic properties and their job satisfaction: Istanbul Kadıkoy district's sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmİstanbul-Kadıköy
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.identifier.yokid10080648
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393231
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess