Show simple item record

dc.contributor.advisorOtrar, Mustafa
dc.contributor.authorArdiç, Ülkü
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:36Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:36Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339763
dc.description.abstractBu araştırmada mesleki ve teknik eğitim veren ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin yapılandırmacı öğrenme ortamlarına yönelik öğrenci görüşlerini ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırma, İstanbul ili Ümraniye ilçesinde ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 268 erkek, 422 kız olmak üzere toplam 690 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada nicel yöntem esas alınmış ve öğrencilerin yapılandırmacı öğrenme ortamına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarabilmek amacıyla `Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği`, kullanılmıştır. Ölçek, 5'li likert tipinde hazırlanmıştır. Ayrıca, araştırmada `Öğrenci Kişisel Bilgiler Anketi` kullanılarak öğrencilerin cinsiyet, sınıf, okul türü, alan, gibi kişisel bilgileri ile dersler işbirlikli işlenip işlenmeme, derslerde tablet kullanıp kullanmama, derslerde tartışma ortamının oluşup oluşmaması, derslerde öğrenilenlerin gerçek hayatta kullanılıp kullanılmadığı ve rehberlik servisinden yeterli düzeyde yararlanılıp yararlanılmadığı belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırma sonucunda;Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği'nin tüm alt boyutları puanlarının sınıf değişkenine göre 11. sınıfların lehine, cinsiyet değişkenine göre kız öğrencilerin lehine; anlam oluşturma ve gerçek yaşam olaylarıyla bağlantı alt boyut puanlarının, okul türü değişkenine göre, fen liselerinde okuyan öğrencilerin lehine, düşünceleri diğerleriyle paylaşma alt boyutu puanlarının tercih alanları değişkenine göre, sayısal alan öğrencileri lehine anlamlı bir ilişki belirlenmiştir. Ayrıca yapılan anket çalışmasında, ders işlerken yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak öğrenme ortamında kullanılabilecek akıllı tablet uygulamalarının yeterli düzeyde olmadığı, öğrencilerin rehberlik servisinden yeterli düzeyde yararlanamadıkları, son sınıf öğrencilerin sınavlara hazırlık durumlarından dolayı derslerin yapılandırmacı anlayışa göre işlenmediği belirlenmiştir.Yapılan araştırma sonunda öğretmenlerin, yapılandırmacı öğrenme kurama uygun hizmet içi seminerler, sempozyum, kongre ve konferanslara verilerek bilgilendirilmesi, okulların, araç-gereç, bilgisayar, internet, gibi eksikliklerin giderilmesi ve bir an önce FATİH projesi hayata geçirilme eğitime olumlu katkı sağlayacaktır.Anahtar sözcükler: Yapılandırmacı yaklaşım, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği, Anket,
dc.description.abstractThis research is intended to set forth the views of the students studying in vocational and technical education in secondary schools for the constructivist learning environment. The research was applied to 690 students, including 422 females and 268 males studying secondary schools in Umraniye district of Istanbul province. The research is based on Quantitative methods and Constructivist Learning Environment Scale was used in order to reveal students' views on the constructivist learning environment. The Scale was prepared in 5-point Likert-type. The scale was adapted to Turkish by Cirik (2005). Also, the research tries to determine the personal information such as the students' gender, class, school type, section as well as whether lessons were covered cooperatively, whether tablet PC was used in the lessons, whether discussion environment occurred in the lessons, whether subjects learned were used in real-life and whether guidance and counseling services were benefited at adequate level by using `Student Personal Information Survey`. As a result of research, In terms of all subscales scores of Constructivist Learning Environment Scale, it has been found a meaningful relationship in favor of 11th grade according to class variable, in favor of female students according to gender variable; in terms of subscale scores of sense-making and connection with the real-life events, it has been found a meaningful relationship in favor of students attending Science High School according to school types variable; in terms of subscale scores of sharing ideas with others, it has been found a meaningful relationship in favor of quantitative section according to preferred section variable. Furthermore, the research has found that smart tablet applications to be used in the learning environment is not sufficient in accordance with the constructivist approach, that students cannot benefit from guidance and counseling services sufficiently, and that the lessons are not covered in accordance with the constructivist approach due to preparation of university entrance examination.The research concludes that giving information to teachers in in-service training, seminars, symposia, congresses and conferences according to the constructivist theories of learning, elimination of deficiencies such as schools, equipment, computers, the internet and the implementation of Fatih Project at the earliest will contribute to the education.Key words: Constructivist approach , Constructivist Learning Environment Survey , Surveyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrta öğretim öğrencilerinin yapılandırmacı öğrenme ortamlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi (Ümraniye ilçesi örneği)
dc.title.alternativeInvestigation of views of high school students on the constructivist learning environment (Ümrani̇ye district sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConstructivist thinking
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10083904
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid398416
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess