Endüstri meslek lisesi öğretmenlerinin alıştıkları okullardaki yöneticilerin dönüşümsel liderlik yeterliklerine ilişkin görüşleri ile umut düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi (İstanbul Anadolu Yakası örneği)
dc.contributor.advisor | Ada, Sefer | |
dc.contributor.author | Düvenci, Funda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:35Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339762 | |
dc.description.abstract | Gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı İstanbul Anadolu Yakasında yer alan Endüstri Meslek Liselerinde çalışan öğretmenlerin algılarına göre umut düzeyleri ile yöneticilerinin dönüşümsel liderlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada temel araştırma türlerinden tarama modelinde olup tarama model türlerinden ilişkisel model kullanılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu 2014–2015 öğretim yılında İstanbul ili Ümraniye ilçesinde eğitim ve öğretim yapan tüm Meslek Liselerinde görev yapan 169 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veriler Umutsuzluk Ölçeği ve Dönüşümsel liderlik Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler bilgisayar ortamına aktarılarak SPSS 17 programı kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin dönüşümsel liderlik algıları ve umut düzeyleri yüksek düzeydedir. Meslek derslerine giren öğretmenler branş derslerine giren öğretmenlere kıyasla daha fazla düzeyde motivasyon kaybı yaşamaktadırlar, erkek öğretmenler daha fazla düzeyde motivasyon kaybı yaşamaktadırlar. Öğretmenlerin yaş ve kıdemleri ile motivasyon kaybı alt boyutundan elde ettikleri skorlar arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunmaktadır. Müdürlerin dönüşümsel liderlik özellikleri bekâr ve evli öğretmenler arasında anlamlı seviyede farklılaşmamaktadır. Elde edilen bu bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of currently conducted study is to investigate the relationship between transformational leadership perceptions of teachers and hope levels of vocational high school teachers in Anatolian side of Istanbul. In the study, survey design was utilized, specifically correlational survey design was selected. The participants were selected from Vocational High Schools located in Umraniye Distinct in Istanbul in 2014-2015 education year. The collected data were recorded to computer and analyzed by using SPSS statistical analysis program. Based on the findings it was found that teacher have high level of transformational leadership perceptions and hope levels. Teachers entering vocational courses have higher levels of motivation loss. Male teachers have more motivational loss as well. Additionally, older and more experienced teachers have high level of motivational loss in comparison to younger and less experienced colleagues. Additionally, marital status of the participants has no effect on both transformational leadership perceptions and hope levels. Those obtained findings were discussed in the light of relevant literature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Endüstri meslek lisesi öğretmenlerinin alıştıkları okullardaki yöneticilerin dönüşümsel liderlik yeterliklerine ilişkin görüşleri ile umut düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi (İstanbul Anadolu Yakası örneği) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Transformational leadership | |
dc.subject.ytm | Hope | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Manager effectiveness | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10076071 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 393214 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |