dc.contributor.advisor | Ünal, Semra | |
dc.contributor.author | Ceylan, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:35Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339761 | |
dc.description.abstract | Araştırmada, eko-okullarda çalışan öğretmenlerin liderlik rollerini, özelliklerini ve liderlik türlerini saptamak amaçlanmıştır.Araştırmanın ilk bölümünde araştırmaya ait problem durumu, araştırmanın amacı, önemi, sınırlılıklar ve sayıltılara yer verilmiştir. Bu bölümde araştırma hakkında kısaca bilgilendirme de yapılmıştır.Araştırmanın ikinci bölümünde eko-okullar ve liderlik temel kavramları üzerinde durulmuş ve eko-okul kavramı, eko-okul olma şartları ve eko-okul olmanın yararları hakkında ayrıntılı inceleme yapılmıştır. Yeni bir kavram olan eko-liderliğin tanımı ve eko-okullardaki eğitim liderlerine uygun liderlik stillerinden bahsedilmiştir.Üçüncü bölümde araştırmanın modeli, evren ve örneklem tanımlanmıştır. Ayrıca bu bölümde verilerin nasıl toplandığı konusunda da bilgilendirmeler yer almaktadır. Araştırma nitel araştırma modeline göre yapılmıştır ve yarı yapılandırılmış görüşme sorularıyla İstanbul'dan, Çanakkale'den ve Ankara'dan eko-liderlerle görüşme yapılmıştır. Dördüncü bölümde, elde edilen verilerin yorumuna yer verilmiştir. Çalışmanın katılımcıları eko-okul liderlerinin liderlik stillerini, rollerini ve özelliklerini anlamak için ayrıntılı bir bakış açısı sağladı. Araştırma eko-okul liderinin üç önemli rolünün olduğunu göstermektedir. Bunlar; ilham verici rolü (motivasyon sağlayıcı rolü), öğrenen liderlik rolü, yaratıcı liderlik rolü olduğu görülmektedir. Çalışmada ayrıca, proje liderlerinin liderlik türlerinin öğretimsel liderlik, katılımcı liderlik, dönüşümcü liderlik, etik liderlik ve eko-liderlik olduğu görülmüştür. Eko-okul liderlerinin özelliklerinin neler olduğuna baktığımızda ise beş anahtar kavram tespit edilmiştir. Eko-Okul liderleri öğrenci merkezli, işbirlikçi, aidiyetlik duygusu kazanmaya teşvik eden, çevreci ve mesleki gelişime açık kişilik özellikleri göstermektedirler. Anahtar Kelimeler: Ekolojik Okullar, liderlik, eko-liderlik | |
dc.description.abstract | This research is aimed to examine the leaders' roles, values, styles of teachers who work in eco-schools. In the first section of the research, the state, aim, importance, limitations and assumptions of the problem have been discussed. In this section, a brief information has been given about the research.In the second part of the research; it is focused on eco-schools and leadership basic concepts; and a detailed research about the concept what the eco-schools are and conditions to be an eco-school and benefits of being an eco-school. The definition of eco-leadership which is a new concept and leadership styles for eco-schools have been mentioned.In the third section, model of the research, the universe and examplification, have beendescribed. Also in this section some information is given about how data is collected. In the fourth section, it is given place to the interpretation of the data obtained. The study shows that an eco-school leader plays three distinct roles. The roles are: inspirational (motivational), leaders as learners and creative leaders. The study revealed that the project leaders demonstrate five leadership styles: instructional, participative, transformational, moral and eco-leadership. In looking at what eco-school leaders' values, five key values were identified. Eco-school leaders are student-centered, collabrators, environmentalist,open for professional development also they involve families and communities into the project and promote ownership.Keywords:Eco-schools, leadership, eco-leadership | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ekolojik okullarda liderlik | |
dc.title.alternative | Leadership in ecological schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Eco-school | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.subject.ytm | Ecology | |
dc.identifier.yokid | 10072793 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 388052 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |