Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Adil
dc.contributor.authorUsta, Çağla Yeliz
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:34Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:34Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339760
dc.description.abstractİş hayatında ve özel yaşamda başarılı olmanın yolu duygusal zeka becerilerini geliştirmekten geçmektedir. Duygusal zeka düzeyleri bireylerin problemleri çözmelerini, başarılı olmalarını, kendilerini ve çevrelerini algılayışlarını önemli ölçüde etkilemektedir. Çalışmanın evrenini, 2013–2014 eğitim-öğretim yılında İstanbul İli Pendik İlçesinde bulunan ilkokullarda görev yapan öğretmenler; örneklemini ise rastgele seçilmiş 16 ilkokulda görev yapan 708 öğretmen oluşturmaktadır. Dağıtılan anketlerden 255 tanesi eksiksiz olarak geri dönmüştür. Çalışmada geçmişte veya içinde bulunulan zamanda var olan bir durumu var olduğu şekliyle tanımlamayı hedefleyen araştırma yaklaşımı olan tarama modeli kullanılmıştır. Öğretmenlerin duygusal zeka düzeylerini ölçmek amacıyla, duygusal zeka ölçeği,okul yöneticilerinin liderlik stilleri için ise liderlik stili ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı t-testi, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplararası karşılaştırmalarında Tek yönlü (One way) Anova testi ve farklılığa neden olan grubun tespitinde Tukey Post Hoc testi kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenleri arasındaki ilişkiyi Pearson korelasyon, etki ise regresyon analizi ile test edilmiştir. Sonuçlar, ilkokul öğretmenlerinin duygusal zeka düzeylerinin yüksek olduğunu ve ilkokul öğretmenlerinin duygusal zeka düzeyleri ile okul müdürlerinin liderlik stillerini algılayışları arasında ilişki olmadığını ortaya koymuştur.
dc.description.abstractSecret of success in business and private life is to improve EQ of oneself. EQ would help the people to cope with the problems they could face in their lives and succeed in whatever they do. This study includes the primary school teachers who were working in the province of Istanbul, in Pendik district in 2013-2014 academic year. 708 primary school teachers had agreed to join the questionnaire from 16 randomly chosen primary schools in the district To be able to measure the EQ of the teachers, the emotional quotient unit is used and for the school managers' leadership styles, the leadership style unit is used. Data was analyzed with the program called Statistical Package for Social Sciences (SPSS) for Windows 21.0. The t-test was used to compare the analysis between two groups quantitatively; One Way Anova test was used for the comparison of the parameters in groups if there are more than two groups; and to detect the altered group Tukey Post Hoc test was used. Pearson correlation method was applied to find out the relationship between the dependent and independent variables, and regression analysis was applied to observe the influence of these two variables with eachother. The results guide us to the conclusion which is the level of EQ of the primary school teachers is high and there is no direct relationship between the EQ of primary school teachers and their perception of the school managers' leadership styles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul öğretmenlerinin duygusal zeka düzeyleri ile okul müdürlerinin liderlik stillerini algılayışları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the levels of emotional quotient (eq) of the elementary school teachers and their perception of the school managers' leadership styles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.identifier.yokid10067438
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385896
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess