An investigation of research knowledge and orientation of English language teachers attending an MA program
dc.contributor.advisor | Akyel, Ayşe Semra | |
dc.contributor.author | İnceçay, Görsev | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:31Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339754 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı İngilizce'yi yabancı Dil olarak öğretme yüksek lisans programında bir ders olan hizmetiçi eğitim dersinin öğretmenlerin kendi uygulamalarını araştırabilecekleri araştırmacı öğretmen olarak gelişimlerine muhtemel katkılarını ölçmektir. Araştırmaya İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten ve yüksek lisans programına kayıtlı 17 kişi katılmıştır. Araştırmanın ilk amacı, hizmet içi eğitim dersi sonunda katılımcıların araştırma bilgisi, uygulaması, araştırma motivasyonları, araştırma yeterlilikleri ve yansıtıcılıklarında bir fark olup olmadığını araştırmaktır. Son olarak, araştırmaya katılan yüksek lisans öğrenci İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi eğitim dersi ve diğer yüksek lisans derslerinin araştırma bilgi ve uygulamarına olan katkıları hakkındaki düşünceleri de bu araştırma ile araştırılmaktadır. Bu çalışma için veriler Öğretmenlerin Araştırma Bilgisi Anketi (Borg, 2009), bu çalışmanın amacı doğrultusunda orijinal olarak geliştirilmiş Araştırma Motivasyonu ve Araştırma Yeterliliği ölçekleri, görüşmeler, yazılı dökümanlar, kompozisyonlardan ve araştırmacının notlarından elde edilmektedir. Sonuçlar katılımcıların var olan araştırma bilgilerini ve araştırma pratiklerini bu sürece dahil oldukları deneyimlerle geliştirdiklerini göstermiştir. Bunun yanı sıra, araştırma yeterliliklerinde önemli artış gözlemlenmiştir. Ayrıca, verilen eğitim sonucu katılımcıların diyalojik yansıtıcılıkları artarken, eleştirel yansıtıcılıkları artmamıştır. Son olarak, tüm yüksek lisans derslerinin araştırma bilgisine katkısı olduğu ancak sadece INSET dersinin araştırma pratiklerine katkısı olduğu belirtilmiştir. Bulgular öğretmen yetiştiriciler, İngilizce öğretmenleri, İngilizce öğretmenliği bölümleri ve yüksek lisans programları için önemli önemli sonuçlar ortaya koymuştur. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate whether Current Issues in In-service Teacher education (INSET) course, one of the components of a Masters of Art (MA) program in Teaching English as a Foreign Language (TEFL), helps participating teachers develop as teacher-researchers. Seventeen non-native English as a Foreign Language (EFL) teachers participated in the study. The study specifically aimed to examine a) if there are any differences in participants' research knowledge, practice, motivation for research, efficacy in research and reflectivity at the end of the INSET course, b) teachers' opinions about the contributions of the INSET course and other MA courses they have attended to their research knowledge and practice. Data came from questionnaires (i.e. Teachers' Research Knowledge Questionnaire (adapted from Borg, 2009), Motivation for and Efficacy in Research questionnaires which were originally developed for the purposes of this study) and other sources (i.e. Pre- and post-course research knowledge and practice essay and interview, motivation for research and efficacy in research interview, 10 weekly written tasks, reflective journals of the participants and researcher's post-facto notes). The findings of the study indicated that the participants' research knowledge was broadened as a result of the instruction and the hands-on experience they gained throughout the course. Moreover, their efficacy for research engagement increased significantly. Additionally, the instruction affected participants' dialogic reflection. However, no change in their critical reflection was observed. Finally, the participants felt that all MA courses as well as the INSET course contributed to their research knowledge. Nevertheless, they pointed out that the INSET course was the only course affecting their research practice due to the hands-on practice integrated into the course. These results revealed significant implications for teacher educators, EFL teachers, teacher education departments and MA programs. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | An investigation of research knowledge and orientation of English language teachers attending an MA program | |
dc.title.alternative | Bir yüksek lisans programına devam etmekte olan İngilizce öğretmenlerinin araştırma bilgisi ve eğilimilerinin araştırılması | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Graduate students | |
dc.subject.ytm | Scientific researchs | |
dc.subject.ytm | Scientific information | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10074926 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 391864 | |
dc.description.pages | 232 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |