Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorAhval, Selda
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:30Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:30Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339752
dc.description.abstractAraştırmamızda okul yöneticilerinin branşlarının okuldaki aynı branşın öğretmenleri üzerindeki etkileri (yöneticilerin öğretmenlerle olan iletişimi, bu iletişimin daha çok hangi konularda olduğu, uygulanan yönetim şeklinin öğretmenler üzerindeki etkileri, öğretmenin mesleki gelişimine yönelik tavsiye ve önerilerde bulunup bulunulmadığı, diğer branş öğretmenlerine karşı sergilenen tutum farklılıkları, öğretmenlerin mesleki anlamda fikrine verilen değer, aynı branştan yönetici ile çalışmanın avantajları ve dezavantajları, farklı branştan bir yönetici ile çalışıldıysa her ikisi arasındaki farklar, branşdaş olmanın okuldaki o dersin başarısına etkisi var mı?) konu başlıkları üzerinden incelenmiştir.Nitel araştırma yaklaşımıyla 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde görev yapan 34 öğretmene araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu sorulmuş ve elde edilen verilen nitel veri çözümleme tekniği kullanılarak, içerik analizi yapılarak, bulgular tanımlanarak yorumlanmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik durum örneklemesi uygulanmıştır. Araştırmamıza 27 kadın, 7 erkek olmak üzere toplam 34 eğitimci katılmıştır. Araştırmamızla ilgili olarak 5 edebiyat, 1 Fransızca, 9 İngilizce, 1 fizik, 1 müzik, 2 sosyal bilgiler, 1 coğrafya, 1 tarih, 1 biyoloji, 1 rehberlik, 1 fen bilgisi, 7 sınıf öğretmenliği, 1 resim ve 2 beden eğitimi branşından öğretmen ile görüşülmüştür. Araştırmanın verileri 2014-2015 eğitim-öğretim yılında toplanmıştır. Bu verilerin analizi neticesinde ulaşılan sonuçları aşağıdaki gibi özetleyebiliriz.1.Yöneticiler ile iletişimin daha çok öğrenci başarısı, öğretim yöntem ve teknikleri, branşlarına yönelik yenilikler ve gelişmeler, mevzuat, idari işler ile ölçme ve değerlendirme gibi konularda gerçekleştiği belirtilmiş, iletişimde sıkıntı yaşamayan katılımcılarımız motivasyonlarının daha yüksek olduğunu dile getirilmişlerdir.2.Aynı branştan olmanın birbirini daha iyi anlayabilmeyi, destekleyici, öğretici ve yol gösterici bir yönetim tarzı ile öğretmeni olumlu etkilediğini ancak alan hakimiyeti sebebiyle daha eleştirel bir gözle bakılıp kendi öğretmenliği ile kıyaslamalara gidilmesinin çalışma şevkini olumsuz etkilediğini belirtmişlerdir. 3.Yöneticinin idari işler dışında öğretmene rehberlik eden bir yaklaşımının olmasının önemi vurgulanmıştır.4.Yöneticilerin kurumdaki tüm öğretmenleri ortak bir amaca güdüleyerek etkili bir öğrenme ortamı yaratmalıdır. Bu ortamı yaratabilmek için tüm branşlardaki öğretmenlere aynı mesafede durmalı, bir branşı diğerinden daha ön plana çıkartmamalıdır. Kurum içinde demokratik ve adil bir iklimin oluşmasının yöneticinin tutum ve tavırlarıyla ilişki olduğu dile getirilmiştir. 5.Aynı branştan olmanın çözüme ulaşmada çok daha hızlı hareket edilebilmesini ve empati yapılabilmesini kolaylaştırdığı düşünülmektedir.
dc.description.abstractIn our study, we have examined the effects of fields of school principals on teachers of the same field (communication of principles with teachers, on what subjects this communication is mostly about, impact of applied management type on teachers, whether recommendations are made for teachers' professional development, differences in attitudes exhibited towards teachers of other fields, appreciate the opinions of teachers in the professional sense, advantages and disadvantages of working with principles from the same field, if worked with a principle from a different field the differences between the two, does being in the same field have any effect on the success of the course) through subject titles. Using qualitative research approach, 34 teachers, who work in Istanbul province in the 2014-2015 academic year, were asked semi-structured interview form developed by the researchers and the data obtained here was interpreted by using qualitative data, analysis and defining the findings. In this study, maximum diversity case sampling was used among purposive sampling methods.A total of 34 teachers participated our study including 27 women and 7 men. Throughout the research, 5 teachers in literature field, 1 in French, 9 in English, 1 in physics, 1 in music, 2 in social studies, 1 in geography, on in history, one in biology, one in counselling, 1 in science, 7 in classroom teaching, 1 in painting/art teaching and 1 in physical education teaching were interviewed. The data of this research was collected in the 2014-2015 academic year. Results achieved in the analysis of this data can be summarized as following;1.It was stated that communication with principles occurred in areas such as student achievement, teaching methods and techniques, innovations and improvements within their fields of study , legislation, administrative works and assessment & evaluation; and participants that do not experience any difficulties in communication expressed of a higher motivation.2. Even though it was stated that being/teaching in the same field has a positive effect on teachers since two sides understand each other better and this also provides more support, information and guidance for them, It was also asserted by the teachers that their work enthusiasm is affected negatively due to more critical approach as a result of area domination and making comparison with their teaching. 3. The importance of having an approach that guides the teacher outside the administrative tasks of the principal are highlighted.4. Principals must create an effective learning environment by motivating all teachers in the school for a common purpose. To manage that, principals must keep the same distance to teachers in all fields and must not give one field any more prominence than the others. It was expressed that creation of a democratic and a fair environment within the instutition has a connection with principal's attitude and manner.5. It was thought that being in the same field facilitates to move faster when raching a solution and to develop empathy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYöneticinin branşının okuldaki branşdaşları üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeThe effects of the manager's branch on hi̇s/her colleagues at school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManagement behaviours
dc.identifier.yokid10072605
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388055
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess