Show simple item record

dc.contributor.advisorOtrar, Mustafa
dc.contributor.authorAygüç, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:30Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:30Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339751
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin zorbalık davranış eğilimlerinin aile içi şiddet görme durumları açısından incelenmesidir. Bu araştırmayla, ortaokul öğrencilerinin zorbalık eğilimleri, öğrenciler arasında yaşanan zorbalık türleri ve zorba davranış eğiliminin aile içinde şiddet ile ilişkisi olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılı İstanbul ili Çekmeköy ilçesi Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı devlet okulunlarında yaş aralıkları 10-15 olan 385 kız ve 424 erkek toplam 809 öğrenci üzerinde yapılmıştır.Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin zorbalık davranış eğilimlerini ölçmek için `Zorba Davranış Eğilimleri Ölçeği` (Satan,2006), kullanılmıştır. Zorba Davranış Eğilimi Ölçeğinde, Satan (2006) tarafından geçerlik (r=.67) ve güvenirlik (Cronbach alpha=.95) bulunmuştur. Zorba Davranış Eğilimi Ölçeği'nin 4 alt boyutu bulunmaktadır. Bu alt boyutlar; Fiziksel Zorbalık, Sözel Zorbalık, Eğlence Amaçlı Zorbalık ve Duygu Zorbalığı'dır.Örneklem grubundan elde edilen veriler SPSS 15.0 programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Bulguların analizinde frekans ve yüzde dağılımları kullanılmış, ayrıca gruplar arası farkı belirlemede Bağımsız Gruplar t Testi, Kruskal Wallis-H, Anova, hangi gruplar arasında farklılık olduğunu belirlemede Mann Whitney-U, Scheffe ve Tamhane analizleri kullanılmıştır.Sonuçlar öğrencilerin zorbalık eğilimleri ile ailede şiddet görme arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Zorbalık, şiddet, ortaokul, aile
dc.description.abstractThe aim of this research is examination of bullying behavior of trends to see violence in the family situations is in terms of junior high school students. In this research bullying trends of junior high school students, bully behavior types which has been living between students and this bully behavior trend had been explored with violence in the family weather or not the relationship.This research has been done in 2014-2015 Academic Year in İstanbul in Çekmeköy in 8 public school age ranges between 10 -15 which was conducted on a total of 809 students 385 girls 424 boys. In this research had been used bullying behavior trends scale (Satan,2006 ) to measure bullying behavior trends of junior high school students. In bullying behavior trends scale had been found validity ( r= .67) and reliability (Cronbach alpha = .95) by Satan (2006). There are four subscales of bullying behavior trends scale. These subscales; Physical bullying, Verbal bullying, Bullying for entertainment purposes and Emotion bullying.The datas that obtained from sample group were interpreted by analyzing in SPSS 15-0 Programme. Findings in the analysis had been used frequency and percentage distributions, besides the difference between groups in determining the Independent Groups Test, Kruskal Wallis-H,Anova, the difference between which groups in determining that had been used Mann Whitney-U, Schf and Tamhane analysis.The results have revealed that there is a relationship between bullying trends of students and seen violence in the family.Keywords: Bullying, secondary school, violence, familyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin zorbalık eğilimlerinin aile içi şiddet görme durumuna göre değerlendirilmesi(Çekmeköy örneği)
dc.title.alternativeEvaulation of bullying behaviors according to violence in family in secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDomestic violence
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmFamily relations
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmFamily attitude
dc.subject.ytmViolence
dc.identifier.yokid10080255
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393233
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess