İlkokul öğretmenlerinin aksiyonda değerler ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki (Beşiktaş ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Otrar, Mustafa | |
dc.contributor.author | Mert Ertüz, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:27Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339747 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma İstanbul ili Beşiktaş ilçesindeki ilkokul öğretmenlerin aksiyonda değerler ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla rastgele küme örnekleme yapılmış ve seçilen 25 ilkokulda toplam 277 ilkokul öğretmenine ulaşılmıştır.Araştırmada Dündar ve arkadaşları (2008) tarafından geliştirilen Aksiyonda Değerler Ölçeği ve Yücel (2009) tarafından geliştirilen Örgütsel Vatandaşlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın ana ve alt amaçlarına yönelik hipotezlerini denetlemek için elde edilen verilerle, Pearson korelasyon analizi, bağımsız grup t testi ,tek yönlü varyans analizi (ANOVA), ANOVA sonucunda gruplar arasında fark bulunduğunda, farklılıkların kaynağını (hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek üzere post-hoc LSD, Scheffé analizleri yapılmıştır.Analizler sonucunda aksiyonda değerler ile örgütsel bağlılık değişkenleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Örgütlerde etik değerlere önem veren çalışanların örgütsel bağlılığı artırmaktadır. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgular bağlamında araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler : Aksiyonda değerler, örgütsel bağlılık, örgütsel güven | |
dc.description.abstract | This research was conducted to determine the Istanbul province relationship between values and organizational commitment of elementary school teachers in action in the Besiktas district. For this purpose, a random cluster sampling conducted and reached a total of 277 primary school teachers in 25 selected primary schools.Research in Dundar and friends (2008) developed by Action Value Scale and Yucel (2009) developed by the Organizational Citizenship Scale was used. The main research and data that can be obtained to check the hypothesis for the lower purposes, Pearson correlation analysis, independent samples t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), the significant difference between the groups in the ANOVA results, diversity of supply (post-hoc LSD to determine which groups, Scheffe analysis was performed.Analysis of a significant positive relationship between organizational commitment variables and values in action were the result. Emphasis on ethics in organizations of workers and increase organizational commitment. In the context of the findings obtained as a result of the study, recommendations were made for researchers and practitioners.Keywords: Organizational commitment, organizational trust, values in action, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul öğretmenlerinin aksiyonda değerler ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki (Beşiktaş ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | Primary teachers in action values and the relationship between organizational attachment (Besiktas district of samples) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary school teachers | |
dc.subject.ytm | Commitment | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.subject.ytm | Organizational citizenship | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Moral values | |
dc.identifier.yokid | 10080577 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 393230 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |