Sınıf öğretmenleri ve yöneticilerin yeni eğitim modeline (4+4+4) ilişkin görüşleri(Pendik ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Otrar, Mustafa | |
dc.contributor.author | Çam, Fatih Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:26Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339744 | |
dc.description.abstract | Eğitim toplumların gelişmişliği açısından büyük bir öneme sahiptir. Eğitim sistemi sağlam ve köklü olan ülkeler bilim ve sanayideki gelişmelere sürekli öncülük etmektedir. Bu açıdan bakıldığı zaman ülkemizde eğitimi araştırmak, onu irdelemek, yanlış olan uygulamaları belirleyip düzeltilmesini sağlamak toplumsal bir görevdir.Bu çalışma sınıf öğretmenleri ve idareciler açısından yeni uygulamaya başlanan eğitimde kısaca 4+4+4 olarak belirtilen eğitim öğretimdeki köklü değişikliğin uygulanabilirliğini belirlemek açısından yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya uygun veri toplama aracı olarak anket geliştirilerek uygulanmıştır. Anketle toplanan veriler SPSS programına yüklenmiştir. Anketin tamamına Ki-kare (Chi-Square) Analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda anlamlı bulunan bazı maddeler ise; beşinci sınıflarda rehberlik ve kulüp çalışmalarının devam etmesi yönündeki görüşler, dördüncü sınıflarda branş öğretmenlerinin derse girmesi yönündeki görüşler, okula başlama yaşı aileler tarafından belirlenmelidir ifadesi ve sistem değişikliğinin ihtiyaçlar doğrultusunda ortaya çıktığını düşünüyorum ifadeleridir. | |
dc.description.abstract | Education has great importance in the view of development of hunambeings. Countries which have strong education systems lead constant improvements in science and industry. When we look in this aspect, it is clear that searching education, examining and recorrecting it is our social duty.This work has been prepared to see the applicability of new 4+4+4 system for teachers and managing staff. Scanning model has been used in this research. Accordance with the research, questionaire has been used as a device of scanning. All data gathered from questionaire has been uploaded into SPSS. In all sections of the questionaire, Chi – Squared Analyse has been applied.In consequence of the research, some of the meaningful items are; counseling and social club's works should continue at the fifth grade, branch teachers should also give lessons at the fourth grade classes, the statement that parents should decide the students' school age and the statement that I think system change appeared as a result of needs are meaningful. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenleri ve yöneticilerin yeni eğitim modeline (4+4+4) ilişkin görüşleri(Pendik ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | New class teacher training model and managers (4 + 4 + 4) opinions on (Pendik district sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | 4+4+4 education system | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.identifier.yokid | 10064426 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385891 | |
dc.description.pages | 271 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |