Okullarda şiddetin nedenleri ve önlenmesi
dc.contributor.advisor | Meral, Mustafa | |
dc.contributor.author | İldeniz, Burçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:25Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339743 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Anadolu Lisesi, Anadolu Teknik ve Meslek Lisesi ve Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin şiddet davranışlarının ortaya çıkmasında ailenin, öğretmenlerin ve okul idare kadrosunun, çevrenin, akran gruplarının, TV ve medyanın rolü incelenmiş ve değerlendirilmiştir.Araştırmanın evreni, 2014- 2015 eğitim-öğretim yılında tesadüfi (random) örneklem yöntemi ile seçilen İstanbul ili Esenyurt ilçesi resmi ortaöğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Örneklem 169 kadın öğrenci ve 249 erkek öğrenci toplam 418 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmaya katılan örneklem grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen `Bilgi Toplama Formu` uygulanmıştır. Örneklem grubunun verdiği cevaplar sonucunda şiddet davranışlarında ailenin, öğretmenlerin ve okul idari kadrosunun, çevrenin, akran gruplarının, TV ve medyanın etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Şiddet, Saldırganlık, Aile, Okul, Öğretmen, Medya | |
dc.description.abstract | In this study, Anatolian high schools, Anatolian technical and vocational high schools and Anatolian religious high schools students in the emergence of violent behavior, parents, teachers and school administration staff, the environment, peer groups, examined the role of TV and media and evaluated.The study population, 2014- 2015 academic year, randomized (random) sampling method selected by the province of Istanbul consists of students in secondary schools Esenyurt district official. The sample of 169 female students and 249 male students consists of a total of 418 students.Surveyed a sample group developed by the researchers `Information Form` was applied. As a result of the sample group in response to the violent behavior of the family, teachers and school administrative staff, the environment, the peer group has reached the conclusion that the TV and the media to be effective.Key Words: Violence, Aggression, Family, School, Teacher, Media | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okullarda şiddetin nedenleri ve önlenmesi | |
dc.title.alternative | Causes and prevention of violence in schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Aggressiveness | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | School life | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.subject.ytm | Social violence | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Unwanted student behavior | |
dc.subject.ytm | Violence | |
dc.identifier.yokid | 10078989 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 393236 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |