Show simple item record

dc.contributor.advisorMeral, Mustafa
dc.contributor.authorİldeniz, Burçin
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:25Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:25Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339743
dc.description.abstractBu araştırmada Anadolu Lisesi, Anadolu Teknik ve Meslek Lisesi ve Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin şiddet davranışlarının ortaya çıkmasında ailenin, öğretmenlerin ve okul idare kadrosunun, çevrenin, akran gruplarının, TV ve medyanın rolü incelenmiş ve değerlendirilmiştir.Araştırmanın evreni, 2014- 2015 eğitim-öğretim yılında tesadüfi (random) örneklem yöntemi ile seçilen İstanbul ili Esenyurt ilçesi resmi ortaöğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Örneklem 169 kadın öğrenci ve 249 erkek öğrenci toplam 418 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmaya katılan örneklem grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen `Bilgi Toplama Formu` uygulanmıştır. Örneklem grubunun verdiği cevaplar sonucunda şiddet davranışlarında ailenin, öğretmenlerin ve okul idari kadrosunun, çevrenin, akran gruplarının, TV ve medyanın etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Şiddet, Saldırganlık, Aile, Okul, Öğretmen, Medya
dc.description.abstractIn this study, Anatolian high schools, Anatolian technical and vocational high schools and Anatolian religious high schools students in the emergence of violent behavior, parents, teachers and school administration staff, the environment, peer groups, examined the role of TV and media and evaluated.The study population, 2014- 2015 academic year, randomized (random) sampling method selected by the province of Istanbul consists of students in secondary schools Esenyurt district official. The sample of 169 female students and 249 male students consists of a total of 418 students.Surveyed a sample group developed by the researchers `Information Form` was applied. As a result of the sample group in response to the violent behavior of the family, teachers and school administrative staff, the environment, the peer group has reached the conclusion that the TV and the media to be effective.Key Words: Violence, Aggression, Family, School, Teacher, Mediaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkullarda şiddetin nedenleri ve önlenmesi
dc.title.alternativeCauses and prevention of violence in schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmSchool life
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmSocial violence
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmUnwanted student behavior
dc.subject.ytmViolence
dc.identifier.yokid10078989
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393236
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess