İlköğretim okullarında kullanılan öğretim stratejileri yöntem ve tekniklerinin geçerlilik ve yeterlilik düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Meral, Mustafa | |
dc.contributor.author | Akbulut, Can | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:23Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-12-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339739 | |
dc.description.abstract | Teknolojik gelişmeler; bireylerin televizyon, bilgisayar, cep telefonu gibi araçlarla birlikte yaşamasını gerekli kılmaktadır. Her gün bu araçlarla iç içe bulunan öğrencilerin öğretim ortamlarından beklentilerini, farklı materyaller kullanarak öğrenme oluşturmaktadır. Diğer taraftan bilimsel bilginin katlanarak artması, teknolojinin hızla ilerlemesi, toplumların ayakta durabilmesi için bilgi ve teknolojinin önemini arttırmaktadır. Bu bağlamda; öğrencilerin beklentileri ve çağımızın bilgi çağı olarak adlandırılması, öğretim ortamlarına teknolojinin girmesini zorunlu hale getirmektedir. Zamanın öğretmenleri de çeşitli yöntem ve stratejiler geliştirerip öğrencilere verilen öğretimi güçlendirmektedirler.Bu araştırmada ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretim yöntem ve stratejilerini kullanma düzeyleri araştırılmıştır.Araştırmanın evreni, 2014- 2015 eğitim-öğretim yılında tesadüfi (random) örneklem yöntemi ile seçilen İstanbul ili Kadıköy ilçesi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. 203 kadın ve 47 erkek olmak üzere toplam 250 kişiden oluşmaktadır. Tesadüfi yöntem kullanılmıştır.Araştırmaya katılan örneklem grubuna kullanım izni alınmış Prof. Dr. Çavuş Şahin tarafından geliştirilen `Bilgi Toplama Formu` uygulanmıştır. Kullanım izni ek olarak tezin son kısmında yer almaktadır.Bilgi toplama formu aracılığıyla sorulan sorulara verilen cevaplar istatistiki yöntemlerle analiz edilmiştir. Örneklem grubunun verdiği cevaplar sonucunda öğretmenlerin öğretim yöntem ve stratejilerinin kullanım yeterlilikleri ile ilgili sonuçlar belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğretim, Strateji, Öğretim Stratejisi, Geçerlik, Yeterlik | |
dc.description.abstract | Technological developments; individuals televisions, computers are required to live together with tools such as mobile phones. Every day, these vehicles intertwined with the expectations of the students found the learning environment, using different forms of learning materials. On the other hand scientific knowledge is increasing exponentially, the rapid advancement of technology increases the importance of information and technology in order to stop standing in society. In this context, students' expectations and the so-called information age, our age, makes it mandatory to enter the technology into teaching environment. Time teachers are also strengthening the education given to students geliştirerip various methods and strategies.This study of the teachers working in primary schools use teaching methods and strategy levels were investigated.The study population, 2014- 2015 academic year, randomized (random) sampling method selected by the province of Istanbul consists of teachers working in primary schools. The sample of 203 female teachers and 47 male teachers consists of a total of 250 teachers.Surveyed a sample group developed by the researchers `Information Form` was applied. As a result of the sample group in response of the group as a result of teachers teaching methods and strategies used by the results it was concludedKey Words: Teaching, strategy, teaching strategy, validity, qualification | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında kullanılan öğretim stratejileri yöntem ve tekniklerinin geçerlilik ve yeterlilik düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation and methods used in primary school teaching techniques effective strategies in levels and qualifications | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-08 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching techniques | |
dc.subject.ytm | Training strategies | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Validity | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10095225 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 410483 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |