Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin mesleki eğitimleri üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Erdoğan, İrfan | |
dc.contributor.author | Şahin Özer, Esin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:23Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339738 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin mesleki eğitimleri araştırılmıştır. Araştırma örneklemi İstanbul Beşiktaş ilçesinde bulunan okullarda görev yapan öğretmenlerden oluşmuştur. Örneklem seçimi çok aşamalı örnekleme ile gerçekleştirilmiştir. Örneklem n sayısı 153'ü kadın 75'i erkek toplam 228 öğretmenden oluşmuştur. Araştırma kapsamında kullanılmak üzere mesleki eğitim ölçeği geliştirilmiştir. Bilgi formu ve mesleki eğitim ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde parametrik tekniklere başvurulmuştur. Araştırma sonucunda, katılımcıların büyük bir kısmı mesleki eğitimin gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Araştırmanın diğer bir sonucu da kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre mesleki eğitim alma konusunda daha olumlu tutumlara sahip olduğu görülmüştür.Anahtar kelimeler: Mesleki Eğitim Ölçeği, Öğretmenlik mesleği, Formasyon | |
dc.description.abstract | İn this study, we investigated the professional training of teachers working in secondary schools. The research sample consisted of Istanbul in the Besiktas district teachers working in this school. Sampling was carried out with multi-stage sampling. The number of sample was composed of 153 women, 75 men a total of 228 teachers. Vocational training scale has been developed to be used in the research. İnformation form and vocational training scale are used as a data collection tool. Parametric technique was applied to analyze the data. As a result, a large proportion of participants indicated that it is necessary for teachers of vocational education. Another result of the study were found to have more positive attitudes about female teachers than male teachers receive professional training.Keywords: Vocational Training Scale, the teaching profession, training | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin mesleki eğitimleri üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | A study on the vocational education of the teachers who work i̇n secondary schools and high schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Occupational formation | |
dc.subject.ytm | In service training | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.identifier.yokid | 10096610 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 410480 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |