Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, İrfan
dc.contributor.authorŞahin Özer, Esin
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:23Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:23Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339738
dc.description.abstractBu çalışmada ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin mesleki eğitimleri araştırılmıştır. Araştırma örneklemi İstanbul Beşiktaş ilçesinde bulunan okullarda görev yapan öğretmenlerden oluşmuştur. Örneklem seçimi çok aşamalı örnekleme ile gerçekleştirilmiştir. Örneklem n sayısı 153'ü kadın 75'i erkek toplam 228 öğretmenden oluşmuştur. Araştırma kapsamında kullanılmak üzere mesleki eğitim ölçeği geliştirilmiştir. Bilgi formu ve mesleki eğitim ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde parametrik tekniklere başvurulmuştur. Araştırma sonucunda, katılımcıların büyük bir kısmı mesleki eğitimin gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Araştırmanın diğer bir sonucu da kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre mesleki eğitim alma konusunda daha olumlu tutumlara sahip olduğu görülmüştür.Anahtar kelimeler: Mesleki Eğitim Ölçeği, Öğretmenlik mesleği, Formasyon
dc.description.abstractİn this study, we investigated the professional training of teachers working in secondary schools. The research sample consisted of Istanbul in the Besiktas district teachers working in this school. Sampling was carried out with multi-stage sampling. The number of sample was composed of 153 women, 75 men a total of 228 teachers. Vocational training scale has been developed to be used in the research. İnformation form and vocational training scale are used as a data collection tool. Parametric technique was applied to analyze the data. As a result, a large proportion of participants indicated that it is necessary for teachers of vocational education. Another result of the study were found to have more positive attitudes about female teachers than male teachers receive professional training.Keywords: Vocational Training Scale, the teaching profession, trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin mesleki eğitimleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study on the vocational education of the teachers who work i̇n secondary schools and high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmOccupational formation
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.identifier.yokid10096610
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid410480
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess