Orta okul öğrencilerinin insani değerleri ile okul tükenmişlikleri arasındaki ilişki ve bir araştırma
dc.contributor.advisor | Çetin, Canan | |
dc.contributor.author | Özbakir, Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:22Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339737 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ortaokul öğrencilerinin insani değerleri ile okul tükenmişlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Çalışma evreni 2014–2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Üsküdar İlçesinde bulunan ortaokul öğrencileridir. Örneklemimiz 500 kişiden oluşmaktadır.Araştırmada, ortaokul öğrencilerinin insani değerlerin sorumluluk, dostluk, arkadaşlık. barışçı olma, saygı, dürüstlük alt boyutlarında okul tükenmişliği ile ilgili ilişkisel boyutu üzerinde durulmuştur.Araştırma sonucuna göre katılımcıların demografik özelliklerine bakıldığında; babaların en fazla lise düzeyinde en az doktora düzeyinde eğitim aldıkları, annelerin en fazla ilkokul en az doktora düzeyinde eğitim aldıkları sonucuna varılmıştır.Katılımcıların babalarının mesleki durumu olarak en fazla işçi en az işsiz oldukları, annelerin ise büyük çoğunluğunun ev hanımı çok az bir bölümünün ise memur olduğu sonucuna varılmıştır. Aylık gelir durumlarının ise 2000 TL'nin üstünde olduğu tespit edilmiştir. İnsani değerler boyutunda cinsiyet, anne, baba eğitim, anne, baba meslek durumu ve aylık gelir bakımından bir farklılık görülmezken, sınıf düzeyinde insani değerlerin 6. Sınıfta en yüksek, 7. Sınıfta en düşük olduğu gözlenmiştir.Okul tükenmişliği boyutunda bakıldığında erkeklerin öğrencilerin tükenmişliklerinin kız öğrencilerden daha düşük olduğu, sınıf sayısı yükseldikçe okul tükenmişliğinin düştüğü gözlenmiştir. Babaların eğitim durumunda anlamlı bir fark gözlenmezken annelerin eğitim durumlarında yüksek lisans mezunlarının okul tükenmişlikleri düzeyinin düşük, doktora öğrencilerinin okul tükenmişlik düzeyinin yüksek olduğu gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: İnsani Değerler, Okul Tükenmişliği, Ortaokul Öğrencileri | |
dc.description.abstract | This research was carried out to examine middle high school students humanistic values between students burnouts . The universe of this research amongs the students who live in the province of Istanbul Üsküdar district in 2014-2015 academic year secondary school. Our sample consists of 500 people.Humanity subscales have some parts such as responsibilities, , friendship,peace, respect, honesty. In the study It was spesified This subscales relationship dimension with middle high school students school burnouts.As a result of research when we check all participants demografic features ;Dads received maximum lise minimum doctorate level of education ,mums received maximum primary school minimum doctorate level of education.According to research it was concluded that the professional status of the participant's dads were mostly workers least unemployed, the participant's mothers were mainly a housewife and a small part of them were sivil servants. Monthly income of these families are defined above 2000 liras.There are not any differences in terms of humanity values gender,mother,father,education,fathers occupation and monthly income in the meanwhile year 6 class level humanity values higher than year 7 is the lowest . Considering the level of school burnout scale male students are lower than female students , if the number of student are higher in class It was observed that there is a drops of school burnout.There are not a significant differences are observed on fathers education whereas mother education level İf its master level degree it was observed that school burnout level is low , if it is doctorate level of education school burnout level is high.Key words: humanity ,school burnout,middle school student | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Orta okul öğrencilerinin insani değerleri ile okul tükenmişlikleri arasındaki ilişki ve bir araştırma | |
dc.title.alternative | The relationship between humani̇sti̇c values and students burnouts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School life | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Human relations | |
dc.subject.ytm | Human | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Human behavior | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.identifier.yokid | 10105795 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 423259 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |