dc.contributor.advisor | Erçetin Koca, Naciye Gülcan | |
dc.contributor.author | Demir, Bora | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:20Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339733 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın esas amacı, işler bellek kapasitesi ve ikinci dilde okuma/dinleme arasında bir ilişki olup olmadığını ve bu ilişkinin öğrencinin ikinci dildeki dil yetisi seviyesiyle olan ilişkisini bulmaktır. Bunun yanı sıra, bu çalışma, dil yetisi seviyesinin etkisi karışık metot yöntemiyle hem grup içi hem de gruplar arası faktörler olarak araştırılmasıyla, farklı dil yetisi seviyelerinin (orta seviye ve orta ileri seviye) kesitsel karşılaştırmasını amaçlamıştır. Üniversitesi öğrencilerinden olan katılımcıların işler bellek kapasiteleri Okuma Aralığı Testleri (Türkçe ve İngilizce) ve İşlem Aralığı Testi ile ölçülmüştür. Katılımcıların okuduğunu ve dinlediğini anlamalarını ölçmek için CAE testi kullanılmıştır. Okuma ve dinleme skorları üzerinde ayrı ayrı betimleyici istatistikler yapılmıştır. Ayrıca, tekrarlanan ölçümler faktörü olarak ölçme zamanı, gruplar arası faktörler olarak da işler bellek kapasitesi ve dil yetisi olarak 2x2x2 karışık ANOVA testleri yapılmıştır. Sonuçlar, işler belleğin okuduğunu anlama üzerinde önemli bir etkisinin olmadığını göstermiştir. Ancak, Türkçe ve İngilizce Okuma Aralığı Testleri ile ölçüldüğünde işler hafızanın dinlediğini anlama üzerindeki etkisinin önemli olduğu bulunmuştur. Ayrıca, düşük ve yüksek işler bellek kapasiteli öğrenciler arasındaki farkın, okuduğunu anlamaya göre, son teste kıyasla ön testte daha büyük olduğu gözlemlenmiştir. Ancak, bu farkın, okuduğunu anlama için, işler hafıza ve ölçüm zamanı arasındaki ilişkinin son test için değil, ön test için önemli olduğu da gözlemlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin işler bellek kapasiteleri ikinci dildeki işler hafıza Okuma Aralığı Testi ile ölçüldüğünde, dinlediğini anlama açısından, ölçüm zamanı ve işler hafıza arasında önemli bir etkileşim olduğu belirlenmiştir. Ancak, ikinci dildeki işler hafıza Okuma Aralığı Testi ile ölçüldüğünde, düşük ve yüksek işler hafızalı öğrenciler arasındaki farkın orta üstü öğrenciler için hem dinlediğini anlama hem de okuduğunu anlama açısından önemli olmadığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İşler Bellek Kapasitesi, Okuduğunu Anlama, YazdığınıAnlama, Dil Becerisi | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to find out whether there is a relationship between WM capacity and listening/reading, and whether this relationship is mediated by learners' proficiency level in the L2. In addition, with a mixed methods design where the effect of proficiency level is investigated both as a between groups factor but also as a within groups factor, this study aims to make a cross-sectional comparison of different proficiency groups (intermediate and upper-intermediate) at a certain point in time as well as developmental comparison of the same proficiency group before and after instruction. The participants consist of Turkish University students from Çanakkale Onsekiz Mart University. The Working Memory Capacity was measured by, Reading Span Test (English version), Reading Span Test (Turkish version), and Operation Span Test. To measure the participants' reading and listening comprehension, this study made use of the Certificate in Advanced English (CAE). Descriptive statistics, and 2x2x2 mixed ANOVAs were conducted separately on listening and reading scores with time of testing (pre vs. post) as the repeated measures factor, WM capacity (low vs. high), and proficiency level (intermediate vs. upper-intermediate) as between groups factors. The results indicated no significant effects of WM on reading comprehension. On the other hand, its effect on listening comprehension was significant when WM was measured by L1 or L2 RST. Moreover, it was observed that the difference between low- and high-WM capacity learners was greater on the pre-test compared to the post-test for listening comprehension but not for reading comprehension since the interaction between WM and time of testing was significant for the former, not for the latter. Also, when WM capacity is measured by the RST in the L2, the results for listening comprehension indicated a significant interaction between time of testing and WM. However, the difference between the low- and high-WM participants is negligible in the upper-intermediate group in terms of both listening and reading comprehension when WM is measured by the RST in the L1. Results are interpreted in the light of Working Memory Model (Baddeley, 2000), and Declarative/Procedural (DP) Model of language acquisition (Ullman, 2001a, 2001b).Key Words: Working Memory Capacity, Reading Comprehension, ListeningComprehension, Language Proficiency | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Exploring the role of proficiency as a mediator of the relationship between working memory and text comprehension in the l2 | |
dc.title.alternative | İşler bellek ve ikinci dilde metin anlama arasındaki ilişkinin araştırılmasında dil yetisinin rolü | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Text reading | |
dc.subject.ytm | Second language learning | |
dc.subject.ytm | Language skills | |
dc.subject.ytm | Working memory | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehension | |
dc.subject.ytm | Memory | |
dc.subject.ytm | Working memory | |
dc.identifier.yokid | 10068076 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 384123 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |