Show simple item record

dc.contributor.advisorSevinç, Müzeyyen
dc.contributor.authorÖzdemir, Azime Nehir
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:17Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:17Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339729
dc.description.abstractGerçekleştirilen bu çalışmanın amacı İstanbul Anadolu Yakasında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin görüşlerine göre devlet okullarında İngilizce dersi başarısını etkileyen faktörleri ortaya koyabilmektir. Bu çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemiyle gerçekleştirilmiş betimsel bir araştırmadır. Yapılan araştırmada aşağıdaki temel sorulara cevap aranmıştır;İngilizce öğretmenlerinin İngilizce öğretimindeki başarıyı etkileyen1.Eğitim sistemine ait faktörlere yönelik görüşleri nelerdir?2.Öğretmen, öğretmen seçimi ve öğretmen eğitimine ait faktörlere yönelik görüşleri nelerdir?3.Öğrenci ve çevresine ait faktörlere yönelik görüşleri nelerdir?Çalışmanın örneklem grubunu 2015-2016 eğitim - öğretim yılında İstanbul ili Anadolu Yakası'nda bulunan 40 okulda görev yapan 116 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak İngilizce dersi başarısını etkileyebilecek unsurları tespit etmek üzere hazırlanmış bir anket ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve SPSS versiyon 22 programı kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre devlet okullarında İngilizce dersi başarısında rol oynayan en önemli faktörlerden biri Türk eğitim sisteminden kaynaklı iken diğer önemli faktörler grubu öğrenci ve çevresinden kaynaklanmaktadır. Öğretmenlerin birtakım demografik özellikleri (cinsiyet, yaş, mesleki deneyim vb.) İngilizce dersi başarısını etkileyebilecek görüşler üzerinde bir farklılaşma yaratmamaktadır. Elde edilen bu bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: İngilizce, başarı, öğretmen, sistem, öğrenci
dc.description.abstractIn this study, the purpose was to explore the factors, affecting the success of English Class in English teachers' point of view, working in public schools, the Asia side of İstanbul. This research is a descriptive study, conducted by survey method, one of the quantitive research methods.The following questions were explored: 1.According to English teachers; what are the roles of Education System on the success of English Class?2.According to English teachers; what are the roles of teachers, teachers' education and evaluation on the success of English Class?3.According to English teachers; what are the roles of students and their environment on the success of English Class?The participants of the study are 116 English teachers, working in 40 different public schools, the Asia side of İstanbul during the 2015-2016 academic year. The instrument used in this study is a kind of questionnaire, arranged for researching the factors, affecting the success of English Class. The collected research data was converted to computer format and analyzed by using SPSS Version 22. The findings of the study are the followings: While one of the most influential factors is 'education system' on the success of English class, the other most influential one is 'students and their environment'. The demographic properties of teachers (gender, age, professional experiences etc.) have no significant differences on the sights of English class success of teachers. The findings were discussed in the light of related literature.Keywords: English, success, teacher, student, systemen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDevlet okullarında İngilizce öğretimindeki başarıyı etkileyen faktörlere ilişkin İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi: İstanbul-Anadolu yakası örneği
dc.title.alternativeA study of English teachers' views about factors affecting the success of English language teaching at public schools: İstanbul-Asia side case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSuccess
dc.identifier.yokid10116555
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440766
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess