Show simple item record

dc.contributor.advisorFarhadı, Hosseın
dc.contributor.authorÖzsüer, Vahap Sümer
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:17Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:17Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339727
dc.description.abstractÖğretmenlerin motivasyonu herhangi bir öğretme ve öğrenme sürecinin başarısını etkileyebilen önemli faktörler faktörler arasındadır. Öğretmenlerin motivasyonu ve demotivasyonu öğrenciler üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Öğrencilerin motivasyonuna gönderme yapan birçok sayıda çalışma olmasına rağmen öğretmenlerin özellikle İngilizce öğretmenlerinin motivasyonuna gönderme yapan çok çalışma yoktur. Diğer ülkelerdeki öğretmenler gibi, Türkiye'deki öğretmenler özellikle İngilizce öğretmenleri kendilerini demotive edecek bazı problemlerle karşı karşıya gelmektedir. Bu çalışma Türk ortaokul İngilizce öğretmenleri ve diğer alan öğretmenlerinin iş tatminine yol açan, onları motive ve demotive eden faktörleri ve onların motivasyonlarını yükseltme yollarını araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışmaya Bağcılar, İstanbul bölgesinde devlet ortaokullarında çalışan 237 öğretmen katılmıştır ve veri toplamak için bir anket kullanılmıştır. Çalışmanın teorik çerçevesi Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Teorisi ve Herzberg'in Motivasyon-Hijyen Teorisine dayanmaktadır. Çalışmada keşifsel bir metodoloji kullanılmıştır.
dc.description.abstractTeachers's motivation is among the important factors which can affect the success of any teaching and learning process. Teachers' motivation and demotivation have an important effect on students. Although there are a large number of studies addressing students' motivation, there are not so many studies addressing that of teachers, especially EFL/ESL teachers. Like teachers in other countries, the teachers, especially English teachers in Turkey, face several problems which may cause them to feel demotivated. This study aims to investigate factors which lead to job satisfaction and which motivate and demotivate Turkish secondary school teachers of English and other subjects and ways to improve their motivation. 237 teachers working at state secondary schools in the district of Bağcılar, Istanbul participated in the study and a questionnaire was used to collect data. The theoretical framework of the study is based on Maslow's Needs Hierarchy Theory and Herzberg's Motivation-Hygiene Theory. An exploratory methodology was used in the study.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOccupational motivation and job satisfaction of Turkish secondary school teachers of English and other subjects
dc.title.alternativeTürk ortaokul İngilizce ve diğer branş öğretmenlerinin mesleki motivasyonu ve iş doyumu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid10117244
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436797
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess