Devleta ait ortaöğretim kurumlarında öğretmenlerin algıları açısından okul yöneticilerinin liderlik yeterlilikleri
dc.contributor.advisor | Farsakoğlu, Mustafa | |
dc.contributor.author | Lal, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:16Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339726 | |
dc.description.abstract | Toplumsal, ekonomik, sosyal değişimlerin ve yeniliklerin yaşandığı günümüzdeorganizasyonlar giderek artan rekabet ortamında ayakta kalabilmek ve mücadeleedebilmek için bu değişime ve yeniliklere uyum sağlamak zorunda kalmışlardır. Değişimve yeniliklere uyum sağlamak, bunları organizasyonlarda uygulayabilmek ve küreselstandartları yakalayabilmek ancak yöneticilerin aynı zamanda liderlik davranışlarına sahipolmaları ile mümkündür. Organizasyonu başarıya ve geleceğe taşıyan kişi liderdir.Lider ile ilgili tanımların çok fazla sayıda ve çeşitlilikte olmasına karşın hepsinde ortak birnokta bulunmaktadır. O da liderin gerçekleştirdiği faaliyetin, temelde `yönetimsel iş`olduğudur. Bu nedenle lideri tanımlarken, öncelikle, yönetimsel işin ne olduğunun açıklığakavuşturulması gerekmektedir. Yönetimsel işin yapısı hakkında bir belirsizlik ve çoksayıda da Kuram bulunmaktadır. Yönetimsel iş; liderlerin ne yaptıklarından, zamanlarınınasıl planladıklarından, kimlerle karşılıklı ilişkiye girdiklerinden, vb. konulardanoluşmaktadır.Liderlikle ilgili literatürde bulunan araştırmalar, makaleler, kitaplar, incelendiğindekonunun, gerek işletme yönetimi ve gerekse yönetim bilimciler açısından ilgi çeken birkonu olduğu ortaya çıkmaktadır. Liderliğin bu kadar ilgi görmesinin temel nedeni iseyönetimin odağında yer alan en önemli unsur olmasından kaynaklanmaktadır. Bugünişletmelerde alınan kararların başarısı ve başarısızlığı liderlerle ilgili olup, liderliğe verilenönem her geçen gün daha da artmaktadır.Anahtar Kelimeler: Lider, Okul, Yönetici | |
dc.description.abstract | Social, economic and social change and innovation that has to survive in an increasinglycompetitive environment, organizations are increasingly present and adapt to these changesand innovations have had to fight for. Adapt to change and innovation in organizations andapply them to catch up with global standards, but administrators can also have theirleadership behavior. Organization is the leading person carries the success and the future.Although the definitions of too many leaders in diversity and a common point in all ofthem. It is also the leader of the activities carried out, basically `administrative work` it is.Therefore leader in defining, firstly, it is necessary to clarify what is a managerial job. Andthere is an uncertainty in many theories about the structure of the administrative task.Administrative work; they do what the leaders, how they plan their time, they enter intomutual relations with whom, and so on. It consists of the subject.Leadership studies in the literature, articles, books, the issue is examined, both in businessmanagement and is emerging as a subject of interest in terms of both managementscientists. The main reason for the leadership to see so much interest Located onmanagement's focus stems from the fact the most important factor. Today the company isassociated with success and failure in the decisions taken by the leaders, the importance ofleadership is increasing with each passing day.Keywords: Leader, School, Manager | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Devleta ait ortaöğretim kurumlarında öğretmenlerin algıları açısından okul yöneticilerinin liderlik yeterlilikleri | |
dc.title.alternative | State secondary schools teachers ' perceptions of school administrators in terms of leadership competencies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | State schools | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.identifier.yokid | 10107540 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 440780 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |