Show simple item record

dc.contributor.advisorSevinç, Müzeyyen
dc.contributor.authorÜnal, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:13Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:13Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339720
dc.description.abstractGerçekleştirilen bu çalışmanın amacı İstanbul Kadıköy ilçesinde okuyan Lise 10 ve 11 sınıf öğrencilerinin yabancı dil eğitimlerinde öğrenme sürecini etkileyen faktörlerin incelenmesidir. Bu nedenle yaşanan kaygı duygusunun ve dil öğreniminde motivasyon tutumlarının etkili olup olmadığı araştırılmak istenmiştir. Bu çalışma nicel araştırma yöntemlerinden, tarama yöntemiyle gerçekleştirilmiş betimsel bir araştırmadır. Yapılan araştırmada şu temel soruya cevap aranmıştır; Yabancı Dil Öğreniminde Yabancı Dil Kaygısı ile Motivasyon tutumlarının Akademik Başarılarını Etkileyen faktörlerin incelenmesidir.Çalışma grubunu 2015-2016 eğitim - öğretim yılında İstanbul ili Kadıköy ilçesinde bulunan 4 Anadolu Lisesinde okuyan 160 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak unsurları tespit etmek üzere hazırlanmış Yabancı Dil Öğrenme Kaygısı ile Yabancı Dil Motivasyonu ölçeğine ilişkin bir anket hazırlanmış ve uygulanmıştır. Toplanan veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve SPSS versiyon 15 programı kullanılarak çözümlenmiştir.Elde edilen bulgularda, öğrencilerin yabancı dili konuşmakta zorluklar yaşadıkları ve bunun yabancı dil motivasyonunu etkilediği, ayrıca kadın öğrencilerin yabancı dil öğrenme kaygısını daha yoğun yaşadıkları, buna karşılık motivasyonlarının daha yüksek olduğu ve anne-baba eğitim düzeyi arttıkça öğrencilerin yabancı dil öğrenme kaygı düzeylerinin azaldığı tespit edilmiştir. Bu bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.Anahtar kelimeler: Yabancı Dil, Kaygı, Motivasyon
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate human dispositions such as anxieties and motivation attitudes playing a role while learning a foreign language. This study is a descriptive research carried out by the survey method as one of the quantitative research methods.In this research, the main issue to be questioned was, whether anxiety and motivation had any effect on academic success while learning a foreign language.The sample group of the study included 160 students at 10'th and 11'th grade from four Anatolian High School at Kadıköy district of Istanbul, within the 2015-2016 academic year. A questionnaire related to Foreign Language Anxiety and Foreign Language Motivation Scale was used in the study for obtaining data, which were then transferred into the digital media and analyzed via SPSS program version 15.The results of this study have shown that students experience difficulty speaking in a foreign language public afferents their motivation in the foreign language learning process negatively. According to the demographic features, some gender differences were determined, concerning a few of the anxiety related issues and motivation sources. Motivation problems differed among the students according to the education level of the father. Data have been discussed in the light of related literature.Key words: foreign language, anxiety, motivationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin yabancı dil öğrenme kaygısı ile yabancı dil öğreniminde motivasyon tutumlarının incelenmesi(İstanbul – Kadıköy ilçesi örneği)
dc.title.alternativeInvesti̇gati̇on of hi̇gh scholl student's anxi̇ety and moti̇vati̇on manners i̇n learni̇ng forei̇gn languages
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10127910
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid453025
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess