Show simple item record

dc.contributor.advisorFarsakoğlu, Mustafa
dc.contributor.authorDepe, Nihat
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:12Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:12Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339719
dc.description.abstractBu araştırmada; ilkokul yöneticilerinin öğretmenlerle karşılaşmış oldukları sorunları, idarecilerin kendi stillerine göre çözümlemek ve öğretmenlerle karşılaştıkları çatışmaya neden olan problemleri ve bu problemler karşısında başvurdukları çözüm yollarını incelemek amaçlanmıştır.Bu çalışma; örgün eğitim içerisinde bulunan yöneticilerin çalışma hayatlarında karşılaştıkları çatışmaları kapsamaktadır. İstanbul ili Bağcılar ilçesinde var olan ilkokullarda ki yöneticilere demografik değişkenleri ve çatışma kavramına ilişkin soruları içeren anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 15.0 istatistik paket programıyla çözümlenmiştir. Ölçek sorularında elde edilen bulgulara göre; eğitim kurumlarında çalışan personelin demografik özellikleri farklılık gösterse de çatışma yaşadıkları görülmektedir. Çatışma kavramı her zaman olumsuz bir anlam ifade etmemektedir. Çatışmadan ders çıkararak çatışmayı yönlendirip faydalı hale getirilmesi sağlanmalıdır. Çatışmayı etkin yönetme rolü idarecilere düşmektedir. Bu rol, büyük oranda eğitim kurumlarında bulunan yöneticilerin kendilerini bilimsel ve stratejik gelişimlerini sağlamalarıyla olanaklıdır. İdarecilerin çatışma ve çatışmayı yönetme becerileri merkeze alınarak ölçek uygulama gerçekleştirilmiştir. Bu uygulamada yöneticilerin demografik yapıları (cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim kademesi, yönetici olarak görev ve kıdem) dikkate alınarak bulgular yorumlanmıştır. Araştırma bulguları tablolar halinde sunulmuş olup elde edilen bulgular çerçevesinde çatışma çözüm yöntemleri açıklanarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Çatışma, çatışma yönetimi, okul yöneticileri.
dc.description.abstractIn this study, intented to resolve the problems that the administrators of primary schools have faced with the teachers and the ways to solve these problems that they use.This study, covers the conflicts that managers encounter in their working lives in formal education. A questionnaire was applied to the administrators in primary schools which contains questions about conflicts and demographich variables, in İSTANBUL, Bagcılar. The obtained data are analyzed with the statistical program SPSS 15.0. According to the findings of questionnaire, it is observed that the personel who work in educational institutions experienced the conflict despite of the even though they have demographic differences. The concept of conflict does not always have a negative meaning. By directing the conflict, it can be made useful. The administrators have the responsibility to manage the conflict. This responsibility depends on the development of administrators, in a scientific and strategic way.A questionnaire was applied which based on the skills of the administrators to manage the conflict. In this application, the findings were interpreted by considering the demographic structures (gender, age, marital status, educational skills, seved as administrator and seniority of theadministrators. The research findings are presented in tables and the findings are explained the methods of conflict resolution within the framework of the various suggestions made. Keywords: Conflict, Conflict Management, School Administratorsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDevlet ilkokullarındaki yöneticilerin öğretmenlerle yaşadıkları çatışmalar ve çözüm yöntemleri
dc.title.alternativeConflicts and resolutions between managers and teachers in government primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInterpersonal conflict
dc.subject.ytmOrganizational conflict
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmState schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmConflict resolution
dc.subject.ytmConflict management
dc.identifier.yokid10126069
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447828
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess