Devlet ilkokullarındaki yöneticilerin öğretmenlerle yaşadıkları çatışmalar ve çözüm yöntemleri
dc.contributor.advisor | Farsakoğlu, Mustafa | |
dc.contributor.author | Depe, Nihat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:12Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339719 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada; ilkokul yöneticilerinin öğretmenlerle karşılaşmış oldukları sorunları, idarecilerin kendi stillerine göre çözümlemek ve öğretmenlerle karşılaştıkları çatışmaya neden olan problemleri ve bu problemler karşısında başvurdukları çözüm yollarını incelemek amaçlanmıştır.Bu çalışma; örgün eğitim içerisinde bulunan yöneticilerin çalışma hayatlarında karşılaştıkları çatışmaları kapsamaktadır. İstanbul ili Bağcılar ilçesinde var olan ilkokullarda ki yöneticilere demografik değişkenleri ve çatışma kavramına ilişkin soruları içeren anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 15.0 istatistik paket programıyla çözümlenmiştir. Ölçek sorularında elde edilen bulgulara göre; eğitim kurumlarında çalışan personelin demografik özellikleri farklılık gösterse de çatışma yaşadıkları görülmektedir. Çatışma kavramı her zaman olumsuz bir anlam ifade etmemektedir. Çatışmadan ders çıkararak çatışmayı yönlendirip faydalı hale getirilmesi sağlanmalıdır. Çatışmayı etkin yönetme rolü idarecilere düşmektedir. Bu rol, büyük oranda eğitim kurumlarında bulunan yöneticilerin kendilerini bilimsel ve stratejik gelişimlerini sağlamalarıyla olanaklıdır. İdarecilerin çatışma ve çatışmayı yönetme becerileri merkeze alınarak ölçek uygulama gerçekleştirilmiştir. Bu uygulamada yöneticilerin demografik yapıları (cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim kademesi, yönetici olarak görev ve kıdem) dikkate alınarak bulgular yorumlanmıştır. Araştırma bulguları tablolar halinde sunulmuş olup elde edilen bulgular çerçevesinde çatışma çözüm yöntemleri açıklanarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Çatışma, çatışma yönetimi, okul yöneticileri. | |
dc.description.abstract | In this study, intented to resolve the problems that the administrators of primary schools have faced with the teachers and the ways to solve these problems that they use.This study, covers the conflicts that managers encounter in their working lives in formal education. A questionnaire was applied to the administrators in primary schools which contains questions about conflicts and demographich variables, in İSTANBUL, Bagcılar. The obtained data are analyzed with the statistical program SPSS 15.0. According to the findings of questionnaire, it is observed that the personel who work in educational institutions experienced the conflict despite of the even though they have demographic differences. The concept of conflict does not always have a negative meaning. By directing the conflict, it can be made useful. The administrators have the responsibility to manage the conflict. This responsibility depends on the development of administrators, in a scientific and strategic way.A questionnaire was applied which based on the skills of the administrators to manage the conflict. In this application, the findings were interpreted by considering the demographic structures (gender, age, marital status, educational skills, seved as administrator and seniority of theadministrators. The research findings are presented in tables and the findings are explained the methods of conflict resolution within the framework of the various suggestions made. Keywords: Conflict, Conflict Management, School Administrators | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Devlet ilkokullarındaki yöneticilerin öğretmenlerle yaşadıkları çatışmalar ve çözüm yöntemleri | |
dc.title.alternative | Conflicts and resolutions between managers and teachers in government primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Interpersonal conflict | |
dc.subject.ytm | Organizational conflict | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | State schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Conflict | |
dc.subject.ytm | Conflict resolution | |
dc.subject.ytm | Conflict management | |
dc.identifier.yokid | 10126069 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 447828 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |