Parental expectations and conceptions about foreign language learning for young learners
dc.contributor.advisor | Sevinç, Müzeyyen | |
dc.contributor.author | Mengen, Eda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:12Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339718 | |
dc.description.abstract | Ebeveynlerin çocukların yabancı dil öğrenme konusundaki fikirlerinin araştırılması eğitim süreçlerini takip etme açısından önemlidir. Yetişkinlerin ve çocukların birbirlerinden farklı bilişsel özelliklere sahip oldukları dikkate alınarak çocukların öğrenme tarzları ve kapasitelerinin dil eğitiminde de farklı olduğunun bilinmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, ebeveynlerin çocukların yabancı dil öğrenmesi konusundaki beklentilerinin ve fikirlerinin incelenmesidir. Bu amaçla erken yaşta yabancı dil eğitimi konusunda alan yazın taraması yapılmıştır. Araştırma İstanbul ili sınırları içerisinde yer alan 5 uluslararası özel okul öncesi ve ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, 153 ebeveynin çocuklarına verilen yabancı dil eğitimi hakkında görüş ve beklentileri anket yoluyla incelenmiştir. Elde edilen veriler, SPSS paket programı ve tanımlayıcı istatistik kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bilgilere göre anne ve babaların, çocukların İngilizce öğrenimi üzerine hazırlanmış sorulara verdikleri yanıtları analiz etmek amacıyla; ANOVA Testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; anne ve babaların demografik özellikleri ile önermelere verdikleri yanıtlar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilememiştir.Anahtar Kelimeler : Yabancı Dil Öğrenimi, Çocukların Yabancı Dil Öğrenmeleri Hakkında Ebeveynlerin Düşünceleri | |
dc.description.abstract | Main aim of this study is to examine the expectations and thoughts of parents about foreign language learning for young learners. It is important to take into consideration the expectations and thoughts of parents in terms of language education process as well as young learners' learning styles. It must be noted that adult learners and young learners have different cognitive developmental traits. Literature review in the area of foreign language learning of young children is conducted. The research was carried out across 5 international private pre-schools and primary schools in İstanbul. This study analyzes conceptions and expectations of 153 parents about foreign language learning for their children via survey research. The data of the questionnaires was analyzed by the SPSS computer programme and descriptive statistics. Then, ANOVA is applied to reveal differences between parents' opinion about foreign language learning for young learners. According to results of statistical analysis; there are not significant statistical differences between parents' demographic features and their opinion about learning foreign language for young learners.Key Words : Foreign Language Learning, Young Learner, Education, Thoughts of Parents about Foreign Language Learning | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Parental expectations and conceptions about foreign language learning for young learners | |
dc.title.alternative | Çocuklara erken yaşta yabancı dil eğitimi verilmesine ilişkin anne-babaların görüşlerinin incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Early intervention | |
dc.subject.ytm | Early child education | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.identifier.yokid | 10125260 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 446367 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Bilim Dalı |