Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Canan
dc.contributor.authorAydoğmuş, Emine
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:09Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:09Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339713
dc.description.abstractBu araştırma mesleki ve teknik eğitim gören öğrencilerin, algıladıkları öğretmen tutumları ile sınav kaygısı arasındaki ilişkiyi araştırmak amacı ile yapılmıştır..Konu ile ilgili kapsamlı bir literatür taraması yapılmıştır. Araştırmada Soydal (2006) tarafından geliştirilen 34 maddelik olumlu öğretmen tutum ölçeği, Spielberger (1980) tarafından geliştirilen ve Öner (1990) tarafından Türkçeye uyarlanan 20 maddelik sınav kaygısı ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan 11 maddelik kişisel bilgi anketi kullanılmıştır.Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Anadolu yakasında 9 farklı mesleki ve teknik eğitim veren ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 239'u kız, 275'i erkek olmak üzere toplam 514 öğrenci oluşturmaktadır.Bu araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmış, normal dağılım özelliği göstermeyen dağılımlar için non-parametrik teknikler, normal dağılım özelliği gösteren dağılımlar için ise parametrik analiz teknikleri, bağımsız grup t testi, nonparametrik Mann Whitney-U testi, tek boyutlu varyans analizi (ANOVA), nonparametrik Kruskal Wallis-H testi, Pearson Çarpım Moment Korelasyon Analizi, çapraz tablo analizi kullanılmış olup, Anlamlılık 0.05 olarak kabul edilmiş ve analizler SPSS 15. programı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgular hipotezde beklendiği olumlu öğretmen tutumları öğrenci başarısına etkisi toplam puanları, sınav kaygısı düzeylerini etkilediği görülmektedir. Öğrencilerin olumlu öğretmen tutumları öğrenci başarısına etkisi toplam puanları ve alt boyutları ile sınav kaygısı ölçeğinden aldıkları toplam puanlar arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Buna göre öğretmen tutumunun başarıyı etkilediğini düşünen öğrencilerin sınav kaygı düzeyleri de yükselmektedir. Öğretmen tutumunun başarısını etkilemediğini düşünen öğrencilerin sınav kaygı düzeyleri de düşmektedirAnahtar Kelimeler: Olumlu Öğretmen Tutumları, Sınav Kaygısı, Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumları
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to find out the relationship between the student perception of teacher attitudes and the test anxiety of the students of vocational and technical secondary schools.In this study, a comprehensive literature search was done about the subject. Positive teacher attitudes scale, developed by Soydal (2006) with 34 items; the scale of test anxiety, developed by Spielberger (1980) with 20 items; the scale of test anxiety, adapted to Turkish by Oner(1990) and a profile questionnaire, developed by the researcher with 11 personal knowladge questions were used.The study was conducted with 514 ( 239 female and 275 male) students in total, who were from 9 different vocational and technical secondary schools in İstanbul Anatolian side.The study was performed as a descriptive study. In the research,an independent t- test, the non-parametric Mann-Whitney U test, ANOVA (Analysis of one way variance), non-parametric Kruskal Wallis-H test, Pearson's product moment correlation and CrossTab analysis were used. Statistical significance level has been determined as 0.05 and statistical analysis programme of SPSS 15.0 is used in analyzing of the gathered data from the research.The results of this research indicate a correlation between positive teacher attitudes on test anxiety as expected in the hypothesis. There is a significant positive correlation between the test anxiety and the total attitude score of positive teacher attitudes. According to this the test anxiety of students who believe teacher attitudes effect their success increase. However the test anxiety of students who believe teacher attitude does not effect their success decrease.Key words: Positive Teacher Attitudes, Test Anxiety, Vocational and Technical Educational Schoolsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrencilerin algıladıkları öğretmen tutumu ile sınav kaygısı arasındaki ilişki ve bir araştırma
dc.title.alternativeThe relationship between the student perception of teacher attitudes and the test anxiety of the students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.subject.ytmVocational technical education
dc.identifier.yokid10126284
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid453024
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess