Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçoğlu, Zeynep Banu
dc.contributor.authorGülözer, Kaine
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:08Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:08Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339712
dc.description.abstractGünümüzde ikinci dilde dinleme becerisinin gelişimi, araştırma ve öğretim açısından önem kazanmıştır. Konuşma akışındaki kısaltmalı ifadelerin varlığı ikinci dili öğrenenler için ifadenin ayırt edilebilmesi bakımından sorun teşkil etmektedir. Bu tez, beş farklı özellik taşıyan cümle düzeyindeki kısaltmalı ifadelerin bilgisayar destekli eğitim ile öğretilmesinin dinleme becerisindeki başarıya etkisini araştırmıştır. Beş özellik (a) kısaltma, (b) benzeşme, (c) çarpmalı ses (flap), (d) ses düşmesi, (e) bağlama özelliklerini kapsamaktadır. Bilgisayar destekli eğitim ile sağlanan kısaltmalı ifadelerin eğitimi beş hafta sürmüş ve tüm çalışmada yer alan sekiz grubun dinleme becerisindeki performansları öntest – sontest aracılığı ile değerlendirilmiştir. Bu çalışmada eğitim duyusal ve görsel olmak üzere iki şekilde sağlanmış, her iki öğretim yönteminin kısaltmalı ifadeleri öğrenme ve dinleme becerisinin geliştirmeleri acısından düşük ve ileri seviyedeki dil öğrenenler üzerindeki etkisi de araştırılmıştır. Bu çalışmaya Türkiye'deki bir devlet üniversitesinin İngilizce hazırlık okulu öğrencilerinden toplam 343 öğrenci rastgele seçilmiş; deney ve kontrol gruplarına rastgele dağıtılmışlardır. Bu gruplar deney grubundaki öğrenciler kendi içinde iki dil düzeyi ve öğretim grubuna ayrılarak öğretmeyi amaç edinilen özelikleri hakkında eğitim almışlardır. Bu çalışmada dil düzeyi düşük seviyede olan öğrencilere işitsel eğitim, (ALP+RFsI), dil düzeyi ileri seviyede olan öğrencilere işitsel eğitim, (AHP+RFsI); dil düzeyi düşük seviyede olan öğrencilere görsel eğitim, (VLP+RFsI), dil düzeyi ileri seviyede olan öğrencilere görsel eğitim, (VLP+RFsI) olmak üzere dört deney grubu bulunmaktadır. Ayrıca her bir dil düzeyi ve öğretim ortamı için eşdeğer olmak üzere ALP-RFsI, AHP-RFsI, VLP-RFsI, VHP+RFsI dört kontrol grubu yer almaktadır. Veri toplama amacı ile fark gözetme (discrimination), yazma (dictation) ve dinlediğini anlama testi (listeningcomprehension test) olmak üzere üç nicel veri toplama aracı ayrıca düşünce bildirme (reflection) ve mülakat olmak üzere iki nitel veri aracından yararlanılmıştır. Bulgular gösteriyor ki cümle düzeyindeki kısaltmalı ifadelerin web tabanlı öğretiminin bu ifadeleri dinlediğini anlamaya katkı sağlamıştır. Diğer taraftan, kısaltmalı ifadelerin işitsel ya da görsel ortamda öğretimin dinlediğini anlama üzerinde ayırt edici bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte deney ve kontrol grubundaki ayni dil düzeyleri birbiri ile karşılaştırıldığında deney grubunun dinleme becerisindeki başarının kontrol grubundakilere göre daha başarılı olduğu gözlemlenmiştir. Mevcut çalışma, İngilizce kısaltmalı ifadeleri öğrenmenin dinleme becerisini geliştirdiğini fakat bu ifadelerden `flap` özelliğinin işitsel ya da görsel olarak dinleme arasında fark olmadığını ortaya koymuştur.
dc.description.abstractRecently, listening comprehension for second language (L2) development has gained importance both in research and pedagogy. The existence of reduced forms in a stream of speech is challenging for L2 learners to segment the speech. This dissertation study investigates whether the instruction of five reduced forms (RFs) in sentential level results in any difference in listening comprehension test performance. The five forms entail (a) contraction, (b) assimilation, (c) flap, (d) elision, (e) linking. Reduced Forms Instruction (RFsI) was delivered through the web page designated for the study for five weeks and the performance of the eight groups was measured twice throughout the study as pre- and post-tests for both treatment and control groups. This study proposed intervention in two conditions as audio versus video and investigated their contribution to the learning of RFs and overall listening comprehension for both L2 learners of low and high proficiency levels. In total, 343 university students at an English preparatory school of a state university in Turkey were randomly assigned to one of the four RFs instructional groups: RFs instruction in audio with low proficiency (ALP+RFsI) and with high proficiency (AHP+RFsI); RFs instruction in video with low proficiency (VLP+RFsI) and with high proficiency (VHP+RfsI), and four control groups for each proficiency level and instructional modality as ALP-RFsI, AHP-RFsI and VLP-RFsI and VHP-RFsI. Data were elicited from learners through a discrimination task, a dictation task and a listening comprehension test with multiple choice for a quantitative portion; a weekly reflection as well as an interview for the qualitative portion of the study. The findings indicated that sentence level of RFsI through web-based learning facilitates the listening comprehension of RFs. On the other hand, modality of instruction as audio and video did not have any significant effect on listening comprehension in regard to the RFs. The results also indicated that when the corresponding proficiency levels were compared both in experimental and control groups, the students of the experimental groups in both high and low proficiency levels performed better than those in the control groups. The study concluded that while the RFsI promoted listening comprehension, it was the feature of `flap` that had no significant effect on listening comprehension on the part of learners both in audio and video modality instructional groups.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effect of audio and video modality on listening comprehension of reduced forms in sentential level: The role of web-based learning
dc.title.alternativeDuyusal ve görsel ortamda cümle düzeyindeki kısaltmalı ifadelerin dinleme becerisindeki başarıya etkisi: Web- tabanlı öğrenmenin rolü
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWeb based education
dc.subject.ytmAbbreviations
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmListening skill
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmListening
dc.identifier.yokid10138309
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid453022
dc.description.pages237
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess