Ortaokul öğretmenlerinin rehberlik ve psikolojik danışma faaliyetlerine yönelik tutumlarının incelenmesi (Ünye İlçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Otrar, Mustafa | |
dc.contributor.author | Tamtürk, Ethem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:07Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339709 | |
dc.description.abstract | ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA FAALİYETLERİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (ÜNYE İLÇESİ ÖRNEĞİ)ETHEM TAMTÜRKYüksek Lisans Tezi, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim DalıDanışma: Yrd. Doç. Dr. Mustafa OTRARNisan-2016, 82 sayfaBu araştırma ortaokul öğretmenlerinin rehberlik ve psikolojik danışma faaliyetlerine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmanın evreni Ordu ili Ünye ilçesinde bulunan devlet ortaokullarında görev yapan öğretmenlerden, örneklem ise oransız küme örneklem yolu ile seçilen okullarda görev yapan 250 öğretmenden oluşmaktadır. Uygulamalar 2014-2015 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırma ile ilgili veriler `Rehberlik ve Psikolojik Danışma Faaliyetlerine Yönelik Öğretmen Tutumları ölçeği (Abbasoğlu, 2014)` ve kişisel bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. İki bölümden oluşan ölçeğin birinci bölümünde kişisel verilere, ikinci bölümünde ise öğretmen tutumlarını ölçen 17 adet değerlendirme ifadesine yer verilmiştir. Araştırma sonucunda geliştirici etki ve akademik ilgi alt boyutu puanlarının yaş değişkenine göre grupların sıralamalar ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Rehberlik hizmetlerine katılım alt boyutu puanlarının kıdem değişkenine göre, grupların sıralamalar ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmazken akademik ilgi alt boyutu puanlarının kıdem değişkenine göre, grupların sıralamalar ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Öte yandan rehberlik hizmetlerine katılım alt boyutu puanlarının eğitim düzeyi değişkenine göre, geliştirici etki, akademik ilgi ve rehberlik hizmetlerine katılım alt boyutu puanlarının, okulun algılanan imkânları değişkenine göre, geliştirici etki, akademik ilgi ve rehberlik hizmetlerine katılım alt boyutu puanlarının okuldaki psikolojik danışman sayısı değişkenine göre, geliştirici etki alt boyutu puanlarının cinsiyet değişkenine göre grupların ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Araştırma sonunda bulgular bağlamında araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Rehberlik, psikolojik danışma, tutum, öğretmen, ortaokul. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTRESEARCHING THE SECONDARY SCHOOL TEACHERS' ATTITUDES TO PSYCHOLOGICAL COUNSELING AND GUIDANCE ACTIVITIES(SAMPLE OF ÜNYE) ETHEM TAMTÜRKMaster's Thesis , Department of Educational Administration and SupervisionSupervisor: Asst. Prof. Mustada OTRARApril-2016, 82 pagesThe research is done for the purpose of determining the secondary school teachers' attitudes to psychological counseling and guidance activities. This research consists of the teachers in public secondary schools at Ordu/ Ünye, sample consist of as 250 teachers with the way of disproportionate cluster sampling. Practises are done in the academic year 2014-2015.Datas about research are gathered by using `the scale of Teachers' Attitudes to Psychological Counseling and Guidance Activities (Abbasoğlu, 2014)` and personal information form. The scale consists of two parts, first part has personal informations, second part has 17 evaluation expressions about teachers' attitudes.As a result of research, according to age difference of minimum points of improving impact and academic interest,the difference between avarage ranking of different age groups is not made sense statistically. According to seniority difference of minimum points of attendance to guidance services, the difference between avarage ranking of groups is not made sense statistically but according to seniority difference of minimum points of academic interest, the difference between avarage ranking of groups is made sense statistically. On the other hand, according to education level difference of minimum points of attendance to guidance services, according to difference of school's facilities, minimum points of improving impact, academic interest and attendance to guidance services, according to the number of psychological counselor difference in school of minimum points of improving impact, academic interest and attendance to guidance services, according to gender difference of minimum points of improving impact, the difference between avarage ranking of groups is not made sense statistically. Researchers and practitioners are given various suggestions about the informations at the end of the research.Key Words: Guidance, psychologic counselor, attitude, teacher, secondary school. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğretmenlerinin rehberlik ve psikolojik danışma faaliyetlerine yönelik tutumlarının incelenmesi (Ünye İlçesi örneği) | |
dc.title.alternative | Researching the secondary school tearchers attitudes to psychological counseling and guidance activities (Sample of Ünye) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Guidance | |
dc.subject.ytm | Psychological consulting | |
dc.subject.ytm | Psychological counseling | |
dc.identifier.yokid | 10111498 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 457313 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |