Show simple item record

dc.contributor.advisorOtrar, Mustafa
dc.contributor.authorAygün, Gül
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:05Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:05Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339706
dc.description.abstractGerçekleştirilen bu çalışmada ilkokul öğretmenlerinin rehberlik hizmetlerine yönelik tutumları ile okul iklimi algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama deseni kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada Kocaeli ili Gölcük ilçesinde görev yapan 299 ilkokul öğretmeninin görüşüne başvurulmuştur. Verilerin toplanması amacıyla `Rehberlik Hizmetlerine Yönelik Tutum Ölçeği` ve `Okul İklimi Ölçeği` kullanmıştır. Araştırmada veriler Kruskall Wallis testi, Mann Whitney U testi, T testi, ANOVA ve Pearson Momentler Korelasyon katsayıları kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, rehberlik hizmetlerinin geliştirici etkileri ile ilgili algılar açısından 25 – 29 yaş grubu lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür, 40-44 yaş aralığındaki ilkokul öğretmenlerinin yakından kontrol davranışlarına yönelik algılarının diğer yaş gruplardaki öğretmenlere göre yüksek olduğu gözlenmiştir. Meslekteki deneyimi 1-5 yıl arasında olan öğretmenlerin yüksekten bakma davranışlarının kendilerinden tecrübeli öğretmenlere göre daha fazla olduğu bulunmuştur. Elde edilen bir diğer bulgu sonucunda rehberlik etkinliklerine katılım açısından kadın öğretmenlerin daha olumlu görüş belirttikleri belirlenmiştir. Elde edilen bir diğer bulguya göre kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre davranışları engelleme ve işe dönüklük konularında daha fazla ön planda oldukları sonucuna varılmıştır. Ayrıca. Rehberlik hizmetlerine yönelik tutum ile okul iklimi algılarının alt boyutlar açısından genel olarak ilişkili olduğu belirlenmiştir. Bu bulgular ilgili alan yazın ışığında tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Rehber öğretmen, rehberlik hizmetleri, okul iklimi, sınıf öğretmeni, sınıf rehber öğretmeni.
dc.description.abstractIn the current study, the aim was to investigate the relationship between school climate perceptions and perceptions related to guidance services among primary school teachers. In this study which is conducted as correlational survey, the data were collected from 299 promary school teachers employed in Istanbul. In order to collect the data, `Attitudes toward guidance services scale` and `School climate scale` was used as data collection tool. The data were analyzed by using Kruskall Wallis tests, Mann Whitney U tests, T tests, ANOVA ve Pearson Moments Correlation Coefficients. Based on the results it was concluded that developmental effects of guidance services were concieved more by teachers who are at ages between 25-29, conception of teachers regarding close control behaviors were more positive for teachers who are at ages between 40-44. It was also found that teacher whose working experience betwwen 1-5 years have more sense of superiority over other teachers. Moreover, in terms of participation to the guidance activities, it was found that female teachers are significantly more interested that male counterparts. In addition, female teachers show more priority to inhibiting behaviors and inclination to the job behaviors. Finally, it was found that the subscales of both measurement instruments have high level of correlations with each others. There findings were discussed in the light of the relevant literatüreKey Words: School counselor, guidance, school climate, teacher, classroom guidance teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul öğretmenlerinin rehberlik hizmetlerine yönelik tutumları ile okul iklimi algıları arasındaki ilişki incelenmesi
dc.title.alternativeGuidance services for primary school teachers relationship between attitudes and perceptions of school climate investigation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational climate
dc.subject.ytmVocational quidance
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmGuidance services
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmGuidance teacher
dc.subject.ytmSchool climate
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10111973
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440775
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess