İngilizce dil sınıfı öğrencileri tarafından edinilen kelime öğrenme stratejileri ve başarıları arasında ki ilişki
dc.contributor.advisor | Anar, Suat | |
dc.contributor.author | Acar, Sidal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:04Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339705 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Anadolu Liselerinde 11. sınıfta dil sınıfında okuyan öğrencilerin kullandığı kelime stratejileri ve kelime öğrenme başarıları arasındaki ilişkiyi incelemek üzere ele alınmıştır. Çalışmada kelime öğrenme stratejileri anketi ve İngilizce kelime testi sonuçları ele alınarak, öğrencilerin stratejileri kullanmada ne oranda başarılı oldukları dikkate alınmıştır. Bu amaçla anket ve kelime testinden elde edilen veriler 3 bölümde incelenmiştir.Bu çalışma ilk olarak deskriptif istatistik (ortalama, standart sapma ve yüzde) sonuçlarına dayanarak, 127 öğrencinin bilişşel, bilişötesi, hafıza stratejilerini yüksek oranda, saptama, sosyal ve ezber stratejilerini orta düzeyde kullandıkları sonucuna varmıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde öğrencilerin kullandığı kelime stratejileri ve kelime öğrenme başarıları arasındaki ilişkiyi bulmak amacıyla, ilintili ve çok yönlü gerileme analizi kullanılmıştır. Sonuçlara dayanarak, çalışma bilişsel ve hafıza stratejilerin kullanımı ve öğrencilerin başarıları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmıştır.Çalışmanın sonunda başarılı ve başarılı öğrencilerin kullandığı kelime stratejilerini bulmak amacıyla deskriptif istatistik (ortalama, standart sapma ) analizi kullanılmıştır. Bulgular başarılı ve başarısız öğrencilerin doğrudan tüm stratejilere yeğlediklerini gösterse de, ancak başarılı öğrencilerin hafıza, bilişötesi ve bilişsel strateji türlerini daha fazla kullandıklarını sergilemektedir.Anahtar sözcükler: kelime öğrenim stratejileri, hatırlama, pekiştirme, başarılı öğrenim. | |
dc.description.abstract | This study set out to investigate the relationship between vocabulary learning straggles employed by 11th grade Language Learners of Anatolian High School and their success in vocabulary learning. Based on the vocabulary learning strategies questionnaire and English vocabulary test results, the study aimed to discover the extent of students ' success in employing strategies. Therefore, the data obtained from the questionnaire and vocabulary test were analyzed in three parts.The first part of the study concluded that students were high users in cognitive, determination and social strategies and were medium users in metacognitive and memory strategies.In the second part of the study, in order to response to the second question of the study on the relationship between the use of vocabulary learning strategies and students' success, correlation coefficient and Multiple Regression were administrated to the data. The analysis of results revealed that there was relationship between successful vocabulary learning and use of cognitive and social strategies.In the third part, the comparison of unsuccessful and successful learner's preferences in vocabulary learning strategies was studied. The results revealed that although students made use of most types of vocabulary learning strategies but social and cognitive strategies favored most frequently by successful learners.Keywords: vocabulary learning strategies, discovery strategies, consolidation strategies, successful learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İngilizce dil sınıfı öğrencileri tarafından edinilen kelime öğrenme stratejileri ve başarıları arasında ki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between vocabulary learning strategies employed by Anatolian High School language students and their success in vocabulary learning | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Anatolia high schools | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning strategies | |
dc.subject.ytm | Retention | |
dc.subject.ytm | Remembering | |
dc.subject.ytm | Intensification | |
dc.identifier.yokid | 10109729 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 440778 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |