Mesleki ve teknik anadolu liseleri okul müdürlerinin etik liderlik davranışları gösterme düzeylerinin incelenmesi(Bursa İli Gemlik İlçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Ada, Sefer | |
dc.contributor.author | Yildiz, Bariş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:02Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339702 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri okul müdürlerinin etik liderlik davranışları gösterme düzeylerinin demografik değişkenler bağlamında, bu okullarda çalışan öğretmen görüşlerine göre farklılık gösterip göstermediği ayrıca okul müdürlerinin etik liderlik davranışları sergilemelerinin ne düzeyde olduğu araştırılmıştır. Bu araştırmada tarama yöntemi kullanılmış olup veriler, Yılmaz (2005) tarafından geliştirilen 28 maddeden oluşan `Etik Liderlik Ölçeği (ELÖ)` yardımıyla toplanmıştır. Ölçek iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde ölçekle ilgili açıklamalar ve öğretmenlerin demografik özelliklerini belirten `Kişisel Bilgi Formu` yer almakta, İkinci bölümde ise Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri okul müdürlerinin etik liderlik davranışları gösterme düzeylerini değerlendirmeye yönelik ifadeler yer almaktadır.ELÖ, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Bursa ili Gemlik ilçesinde bulunan Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde görev yapan 188 öğretmenin tamamına uygulanmış olup, 141 adet ölçek değerlendirmeye alınmıştır. Evrenin tamamına ölçek uygulandığından ayrıca örneklem alınmamıştır.Araştırma süresince verilerin analizinde SSPS (Statistical Package for Socail Sciences) versiyon 22.0 paket programı ile yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma; t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır.Araştırma sonucunda; Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri okul müdürlerinin etik liderlik davranışları gösterme düzeylerinin iyi durumda olduğu ve etik liderliğin üç alt boyutu arasında bulunan `davranışsal etik` alt boyutunda en fazla etik liderlik davranışları sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri okul müdürlerinin etik liderlik davranışları gösterme düzeylerinin, öğretmenlerin etik liderlik algılarının demografik değişkenlere göre bir farklılık göstermediği de ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Etik, Lider, Etik Liderlik, Okul Müdürü | |
dc.description.abstract | In this study, Vocational and Technical High School administrators` ethic leadership behaviors are examined in the context of demographic variables and according to teachers` opinions, furthermore the level of demonstrating ethical leadership behavior of the school administrators have been investigated.General screening method was used in this study and data was collected by `Ethical Leadership Questionnaire (ELÖ)` consist of 28 items developed by Yılmaz (2005). The scale consists of two parts. In the first section there are explanations about the scales and `Personal Information Form` which describes teacher's demographic characteristics. In the second part, there are assessment statements for the Vocational and Technical High School administrators' level of ethical leadership.ELÖ, was applied to all 188 teachers who work in Vocational and Technical High School in Gemlik-Bursa in 2015-2016 academic year and 141 pieces' scale were evaluated. As the scale was applied to the all population, sample was not applied additionally.During the study period: percent, frequency, mean, standard deviation; T-test, one-way variance analysis (ANOVA) was performed for the analysis of data using SSPS (Statistical Package for Social Sciences) version 22.0 software program.As a research result; Vocational and Technical High School administrators' level of ethical leadership is in good condition and it has been reached that administrators show mostly ethical leadership.Furthermore, it has been reached that Vocational and Technical High School administrators' level of ethical leadership does not show significant differences according to demographic variables of the teachers' perceptions of ethical leadership.Keywords: Vocational and Technical High School, Ethics, Leader, Ethical Leadership, School Administrator | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mesleki ve teknik anadolu liseleri okul müdürlerinin etik liderlik davranışları gösterme düzeylerinin incelenmesi(Bursa İli Gemlik İlçesi örneği) | |
dc.title.alternative | Research of the vocational and techinical high school administrators's ethical leadership behaviours level (Example of Gemlik District-Bursa Proivince) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Anatolia technical high schools | |
dc.subject.ytm | Anatolian vocation high schools | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Ethical leadership | |
dc.identifier.yokid | 10111198 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 457314 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |