Show simple item record

dc.contributor.advisorOtrar, Mustafa
dc.contributor.authorÜmmetler İlhan, Asli
dc.date.accessioned2020-12-29T06:50:59Z
dc.date.available2020-12-29T06:50:59Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339697
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin sosyal medya tutumlarının siber zorba davranışlarda bulunma ve maruz kalma durumları ile ilişkisinin incelenmesidir.Araştırma örneklemini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı özel ve resmi ortaöğretim kurumlarında eğitim gören 779 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın bulguları değerlendirildiğinde, Sosyal Medya Tutum Ölçeği alt boyut ve toplam puanları ile Siber Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Tarama Ölçeği alt boyutları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılan Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Analizi sonucunda, Sosyal Medya Tutum Ölçeği toplam puanı ile Siber Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Tarama Ölçeği alt boyutları arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Sosyal Medya Tutum Ölçeği alt boyutlarından Sosyal Yetkinlik ve Paylaşım İhtiyacı ile Siber Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Tarama Ölçeği alt boyutlarından Siber Zorbalık Mağduru Olma ve Siber Zorba Olma arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Sosyal Medya Tutum Ölçeği Sosyal İzolasyon alt boyutu ile Siber Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Tarama Ölçeği alt boyutlarından Siber Zorbalık Mağduru Olma ve Siber Zorba Olma arasında negatif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur.Yapılan bu araştırma sayesinde ortaya çıkan ilişkiler detaylı şekilde analiz edilerek çözüm ve korunma yolları konusunda önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya Tutumu, Siber Zorbalık, Siber Kurban Olma, İnternet Teknolojileri Kullanımı
dc.description.abstractThe aim of the study that is prepared is to study the relation between the social media behaviors of middle school students and their situations related to cyber bullying and to be subjected to cyber bullying.The population is consisted of the 779 students that study in private and public middle schools that carry out their activities with being subjected National Education Directorate, in 2014-2015 academic year. When the findings of the research was evaluated, as the result of the Pearson Product-Moment Correlation Analysis that has been conducted in order to determine the relation between the Social Media Attitude Scale sub-dimension and total points, and Cyber Bullying and Aggressiveness on the Internet Scanning Scale sub-dimensions, a positive, meaningful relation between Social Media Attitude Scale total points and Cyber Bullying and Aggressiveness on the Internet Scanning Scale sub-dimensions. A positive meaningful relation was found between Social Competence and the Need to Share in Social Media Attitude Scale sub-dimensions and Being Subjected to Cyber Bullying and Being A Cyber Bully in Cyber Bullying and Aggressiveness on the Internet Scanning Scale sub-dimensions. A negative meaningful relation was found between Social Isolation sub-dimension of in Social Media Attitude Scale and Being Subjected to Cyber Bullying and Being A Cyber Bully in Cyber Bullying and Aggressiveness on the Internet Scanning Scale sub-dimensions.With this conducted research, the relations that were revealed were analyzed very thoroughly and various suggestions for solutions and protection methods were made.Keywords: Social Media Attitude, Cyber Bullying, Being A Cyber Victim, Use of Internet Technologiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin siber zorbalık ve internet saldırganlık düzeyleri ile sosyal medyaya ilişkin tutumlarının incelenmesi: Çekmeköy örneği
dc.title.alternativeInvestigation of the secondary school students' cyber bullying and aggressiveness on the internet levels towards social media attitudes: Çekmeköy sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmCyberbullying
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10112279
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440773
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess