Ortaöğretim öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi: İstanbul ili Ümraniye ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Otrar, Mustafa | |
dc.contributor.author | Karagöz, Fahrettin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:50:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:50:58Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339694 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamlarına yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılında, İstanbul İli Ümraniye İlçesi'nde, 5 ortaöğretim okulundan 281 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak amacıyla anket formlarından yararlanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde iki bağımsız değişkenli t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre, yapılandırmacı öğrenme ortamları ile ilgili öğretmen görüşleri öğretmenlerin cinsiyetine, okulda fen laboratuarı bulunmasına göre değişmezken, bazı alt boyutlara ilişkin görüşleri okul türü, öğretmenlerin mesleki kıdemi, okul memnuniyeti, akıllı tahta ve tablet kullanımı ile öğrencilerin derse hazır gelmeleri durumlarına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı öğrenme, ortam, ortaöğretim, öğretmen görüşleri | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the opinions of teachers concerning the constructive learning environments. The research was conducted with the participation of 281 teachers from 5 secondary schools in 2014-2015 instruction years in Ümraniye, İstanbul. Survey forms have been utilized for the purpose of collecting data. Two independent variable t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used to analyze the quantitative data.According to the findings, teachers opinions relating to constructive learning environments were not differ connect with gender and availability of science lab, but some opinions relating to sub-dimensions were differ connect with school type, teacher seniority, working place, use of smart board and tablet, and preparation of students.Key Words: Constructive learning, environment, secondary education, teacher opinions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi: İstanbul ili Ümraniye ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | Evaluation of secondary school teachers' opinions relating to constructive learning environment: Ümraniye, İstanbul case | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.identifier.yokid | 10111312 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 440770 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |