dc.contributor.advisor | Akcan, Sumru | |
dc.contributor.author | Akalan, Ayşe Sevim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:50:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:50:57Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339693 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen hazırlık sınıfı öğrencilerinin, konuşma derslerinde ve konuşma sınavlarındaki sözlü üretimleri sırasında yaşadıkları zorlukları belirleyerek, Beyin Haritalama Tekniği'nin bu zorlukları azaltma konusundaki etkilerini saptamayı hedeflemektedir. Aynı zamanda, bu çalışmada beyin haritalama tekniğinin, öğrencilerin konuşma becerisindeki akıcılığı üzerindeki etkilerinin belirlenmesi de amaçlanmıştır. Bu nicel çalışmaya 84 öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilerden, 43 katılımcı deney grubunda, 41 öğrenci de kontrol grubunda yer almıştır. Tüm katılımcılar, bir devlet üniversitesinde hazırlık sınıfına devam eden öğrenciler olup, dil seviyeleri aynı kurumda yapılan seviye tespit sınavına göre A2 olarak belirlenmiştir. Bu çalışma başlamadan önce, küçük ölçekli bir pilot çalışma yapılarak, yapılması planlanan tüm adımlar test edilmiştir. Pilot çalışma beyin haritalama tekniği ile akıcılığın gelişmesi arasında olumlu bir ilişki olduğunu ortaya çıkardığı gibi, öğrencilerin fikirlerini organize ederken art alan bilgisi ve söylem bilgisini kullanma becerisi geliştirdiklerini de göstermiştir. Pilot çalışmadan alınan sonuçlarla, bu tekniğin öğrencilerin konuşma sınavlarında aldıkları notları da genel olarak arttırdığı sonucuna varılmıştır. Bu bilgiler ışığında başlayan çalışmada, öğrencilerden, ihtiyaç analizi anketiyle konuşma derslerinde karşılaştıklarını düşündükleri zorlukları belirtmeleri istenmiştir. Beyin haritalama tekniğinin, öğrencilerin yaşadıkları bu problemleri ortadan kaldırmada yararlı olabileceğine pilot çalışmadan alınan sonuçlar ve bu konuda yapılan diğer çalışmalar ışığında karar verilmiştir. Çalışmanın iki dönem, yani 32 hafta sürmesi ve okul müfredatında yer alan ilk dönem diyalog ikinci dönem monolog çalışmalarını kapsaması planlanmıştır. Beyin haritalama tekniğinin, konuşma akıcılığı üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla, öğrencilerin sözlü sınav notları karşılaştırılmıştır. İkinci dönem sonunda, öğrencilerin bu tekniği değerlendirmeleri ve fikirlerini ifade edebilmeleri için onlara öz değerlendirme anketi uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlar, pilot çalışmada da olduğu gibi, öğrencilerin konuşma sınavlarında aldıkları notlar, sınıf performansları ve tutum anketine verdikleri cevaplar ışığında değerlendirildiğinde, beyin haritalama tekniğinin konuşma becerisi üzerinde olumlu etkilerinin olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler; Beyin Haritalama Tekniği, konuşma becerisi, İngilizce Eğitimi, akıcılık, konuşma sınavları, konuşma becerisi öğretimi. | |
dc.description.abstract | This study attempts to determine the difficulties faced by prep-class EFL students during their spoken productions, both in-class and on spoken exams, as well as the efficacy of the mind mapping technique in eliminating the difficulties that students have reported. The secondary aim of the current study is to find out whether the mind mapping technique has any effect on boosting the fluency of EFL students during their speaking. 84 EFL students participated in this quantitative study. 43 of the participants were in the experimental group, whereas 41 participants were in the control group. Each of the participants both in the control group and experimental group was a preparatory class student of English at a state university. Their proficiency levels were determined to be A2 via placement tests done by the institution. Before the actual study commenced, a pilot study was carried out as a small scale replication of the current study in which every step was tested and verified. The pilot study confirmed the association between the mind mapping technique and boosting fluency, as well as using background and discourse knowledge when necessary by organizing thoughts. The results also indicated that the intervention of the mind mapping technique on enhancing success of learner's spoken production in terms of students' total score was efficient. In the light of those results, this study confidently set forth with a needs analysis questionnaire in which the students had the opportunity to reflect on and report the difficulties they faced while speaking in speaking classes. The mind mapping technique was determined to be beneficial in solving these problems as shown in the pilot study. The study was planned to last two terms each of which lasted 16 weeks. The main focus of the speaking curriculum was on dialogues in the first term and on monologues in the second term. Therefore, in this longitudinal study, students were observed during speaking classes and their spoken exam scores were compared in order to determine the efficacy of mind mapping technique on boosting fluency in speaking in terms of both dialogues and monologues. In the end of the second term, after all the exams were done, a self-assessing questionnaire was carried out to give the students the chance to evaluate the technique and express their opinion about it. It was found out that the results of the study were in consistence with those of the pilot study, affirming the efficacy of mind mapping technique on speaking fluency in terms of exam results, class participation and students' own considerations. Key words: mind mapping, speaking, ELT, fluency, spoken exams, teaching speaking. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Using mind mapping technique to enhance fluency in students` spoken productions | |
dc.title.alternative | Beyin haritalama tekniğinin öğrencilerin sözlü üretimlerindeki akıcılıklarını geliştirmek için kullanımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.subject.ytm | Oral exam | |
dc.subject.ytm | Speaking | |
dc.subject.ytm | Speaking skills | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Verbal fluency | |
dc.subject.ytm | Brain mapping | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 10110177 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429766 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |