Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Adil
dc.contributor.authorAslan, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T06:50:52Z
dc.date.available2020-12-29T06:50:52Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339685
dc.description.abstractBu araştırmanın kapsamı, özel okullar ve devlet okullarında görev yapan yöneticilerinliderlik stillerini öğretmen görüşlerine göre incelenerek bulgularla analiz edilipbelirlemektir. Bu amaca ilişkin öğretmen görüşleri doğrultusunda kişisel değişkenlerin özelve devlet okulu yöneticilerinin liderlik stillerini sergileme düzeylerine göre nasılfarklılaştığı araştırılmıştır. Araştırmada tarama yöntemi olarak betimsel tarama yöntemikullanılmıştır.Yapılan araştırmanın evren ve örneklemini 2015-2016 dönemi İstanbul ili Sultangaziilçesinde yer alan resmi özel kurumlarda görev yapan toplam 232 öğretmenoluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise İstanbul ili Sultangazi ilçesinde yer alan resmiözel kurumlarda görev yapan toplam 232 öğretmen teşkil etmektedir. Araştırmadaöğretmen sayısının evreni temsil ettiği oranda öğretmene ulaşmak amacı hedeflendiğindenörneklem seçiminde oranlı tabakalı-seçkisiz yöntem kullanılmıştır.Araştırmada veri toplama yöntemi olarak; ölçek kullanılmış, iki demografik değişkenlianket verilerinde ilişkili gruplar t-testi uygulanmış, ikiden fazla demografik değişkeninolduğu verilerde ise varyans analizi (Anova) yapılmıştır. Anovaların anlamlı olduklarıdurumlarda tamamlayıcı testi olan Post Hoc (Tukey) testi uygulanarak sonuçları tablolarhalinde sunulmuştur.Araştırma bulgularına göre okul yöneticilerinin liderlik stillerine ilişkin öğretmenlerin;cinsiyet, kıdem, okul türü değişkenlerinde kendilerini daha çok yansıtan bireysel özellikleraçısından farklılaştığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Yönetici, liderlik, liderlik stili, etkili yönetici
dc.description.abstractLeadership styles of managers who work in private and public schools the purpose of thisstudy of teachers ' views can be analysed by examining the findings according to todetermine whether. For this purpose, in accordance with the views of teachers personalvariables private and public school administrators to exhibit leadership styles differedaccording to the level of how we have investigated. In this research descriptive surveymethod was used as a screening method.Istanbul sultangazi district in the 2015-2016 academic year, the population of the studywho worked in the formal private institutions total 232teacher poses. Istanbul sultangazidistrict in the sample of the study who worked in formal private institutions total 232teacher poses. In the survey, the number of teachers that represents the universe inproportional stratified sample selection since these are targeted to reach to the teacherseckisizmethod was used.As a method of research data collection; the scale used, two groups of related demographicvariables in the survey data t-test, more than two demographic variables in the dataanalysis of variance ANOVA was conducted. ANOVA are meaningful in circumstanceswhere a supplemental post hoc test (Scheffe) test is presented in the form of tables theresults of applying.According to research findings, teachers ' leadership styles of school managers in relationto; gender, seniority, school type variables were found to differ in terms of individualcharacteristics that reflect more of themselves.Key words: Manager, leadership, leadership style, effective manager.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel – devlet okulu yöneticilerinin liderlik stillerinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (İstanbul ili Sultangazi ilçesi örneği)
dc.title.alternativeSpecial - leadership styles of state school administrators investigation by teacher's visits (iIstanbul i̇li Sultangaz living sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmİstanbul-Sultangazi
dc.subject.ytmEffectiveness
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10145879
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid460694
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess