dc.contributor.advisor | Çamlıbel Acar, Zeynep Cumhur | |
dc.contributor.author | Balaban, Sezen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:50:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:50:50Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339680 | |
dc.description.abstract | Dinleme becerisi yabancı dil gelişiminde önemli bir rol oynar ( Scarcella & Oxford, 1992). Dahası, dinleme becerisi, öğrencilerin hedef dil ve kültür ile öncelikli irtibat kurdukları ana kanaldır (Curtain, 1991). Bu 'az merak edilen dil becerisi' ni araştırmak için henüz keşfedilmemiş yenilikçi fikirler gereklidir. Bu amaçla, bu tez çalışması iki farklı dinleme stratejisi olarak 'not alma' ve 'gölgeleme' nin kullanımını, bu stratejilerin öğrencilerin dinlediklerini anlama kabiliyetindeki, üstbilişsel dinleme farkındalığındaki, diğer üç dil becerisindeki ve gerek dinleme becerisi, gerekse kullandıkları strateji ile ilgili algıları üzerindeki etkisi üzerinde çalışmayı amaçlamıştır. Spesifik olarak sorulan araştırma soruları şunlardır: 1. Not alma ve gölgeleme stratejilerini kullanan iki grup öğrencinin dinleme, konuşma, okuma ve yazma son test notları arasında anlamlı bir fark var mıdır? 2. Not alma ve gölgeleme stratejilerini kullanan iki grup öğrencinin üstbilişsel dinleme farkındalık seviyeleri arasında anlamlı bir fark var mıdır? 3.a) Hangi not alma tekniğinde öğrenciler daha yüksek not aldılar? b) Hangi gölgeleme tekniğinde öğrenciler daha yüksek not aldılar? 4. Öğrencilerin dinlerken uyguladıkları not alma ve gölgeleme stratejileri ile ilgili genel fikir ve algıları nelerdir? 5.a) Öğrencilerin dinlerken uyguladıkları altı not alma tekniği ile ilgili fikir ve algıları nelerdir? b) Öğrencilerin dinlerken uyguladıkları altı gölgeleme tekniği ile ilgili fikir ve algıları nelerdir? Bu çalışma, Türkiye'de bir devlet üniversitesinin hazırlık sınıfında alt-orta seviyesindeki 84 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Dinleme sırasında not alma ve gölgeleme stratejilerini öğrenen ve kullanan katılımcılar 18-20 yaş aralığında olup, hem kız hem de erkek öğrencileri kapsamaktadır. Veri toplama araçları öğrencilerin ön test ve son test olarak kullanılan ara sınavları, Dinlemede Üstbilişsel Farkındalık Ölçeği, her strateji eğitimi sonrası uygulanan dinleme testleri ve öğrenciler tarafından yazılan yorumlar, çalışmanın tamamlanması ile birlikte öğrencilerin yazdığı genel yorumlardan oluşmaktadır. Toplanan veri nitel ve nicel olarak analiz edilmiştir. Verilerin istatistiksel analizi SPSS programı ile tamamlanmış, sürekli değişkenlerin normal dağılımda olup olmadığını ölçmek için Shapiro-Wilk test kullanılmıştır. Normal dağılım sonuçlarına göre, bağımsız örneklem testi ya da Mann Whitney U test iki grup karşılaştırmalarında kullanılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi ile analiz edilmiştir. Bulgular, gölgeleme stratejisini öğrenen ve uygulayan öğrencilerin dinleme ve konuşma becerisinde, not alma stratejisini öğrenen ve uygulayan öğrencilerin ise yazma becerisinde daha başarılı olduklarını göstermektedir. Okuma becerisinde ise her iki grup arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Bir başka bulgu ise gölgeleme stratejisini uygulayan öğrencilerin üstbilişsel dinleme farkındalığı seviyelerinin diğer gruba göre daha yüksek oluşudur. Veriler aynı zamanda Full Shadowing gölgeleme tekniğinde ve Split Page Format not alma tekniğinde her iki grup öğrencilerinin en yüksek notları aldığını göstermektedir. Bu çalışma, bu bulgulara ek olarak geniş çaplı nitel veri ve sonuçlar da sunmaktadır. | |
dc.description.abstract | Listening skill plays a crucial role in the development of a foreign language (Scarcella & Oxford, 1992). Additionally, listening skill is considered the main channel through which students make initial contact with the target language and its culture (Curtain, 1991). So as to investigate this 'least-wondered skill', innovative ways which have not been explored yet are necessary. To this end, this thesis has aimed at studying the use of two distinct while-listening strategies which are note-taking and shadowing, and the impact of these strategies on learners' listening comprehension ability, metacognitive awareness in listening, their abilities in the three other skills, and the change in their perceptions of listening and. Specifically, the following research questions were asked: 1. Are there any significant differences between Listening, Speaking, Reading and Writing post-test scores of students who received note-taking training and those who received shadowing training? 2. Are there any significant differences in metacognitive listening awareness levels of students in the note-taking and shadowing training groups? 3.a) In which type of note-taking do students obtain better scores? b) In which type of shadowing do students obtain better scores? 4. What are learners' general views and perceptions about the use of note-taking and shadowing strategies while listening? 5. a) What are learners' views and perceptions about each of the six different note-taking strategies? b) What are learners' views and perceptions about each of the six different shadowing strategies? The study was implemented on eighty-four pre-intermediate level language preparatory class students at a state university in Turkey. Both genders of EFL learners aged between 18-20 exist in the group of participants who received training in note-taking and shadowing. The data collection instruments were learners' midterm exams of four skills as pre- and post-tests, Metacognitive Awareness in Listening Questionnaire (MALQ) applied as pre- and post-scale, listening tests applied and learner reflections written after each training session, and learners' overall reflections written at the end of the treatment. Data gathered through those means were analyzed both quantitatively and qualitatively. Statistical analyses were completed with the SPSS program (SPSS Statistics for Windows, Version 21.0.). Shapiro-Wilk test was utilized so as to test whether continuous variables adjust normal distribution. According to normality test results, independent samples t-test or Mann Whitney U test were used for comparisons between the two different training groups. Content analysis was implemented to analyse the qualitative data. Findings show that the shadowing group had better scores in listening and speaking skills, whereas the note-taking group were better in writing. No statistically significant difference was found in reading. In addition, the shadowing group had higher level of metacognitive awareness in listening according to the learner responses to the MALQ items. In terms of within group comparisons, shadowing group made more improvement in terms of four skills as well as metacognitive awareness. Another finding is that Full Shadowing and the Split Page Format were the sessions of each while-listening strategy in which learners had the highest test scores. The qualitative data additionally serves a wide scope of significant findings gathered from learners' perceptions. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A comparison of shadowing and note-taking as two while-listening strategies and their effects on EFL learners | |
dc.title.alternative | İki dinleme stratejisi olarak gölgeleme ve not almanın karşılaştırılması ve bu iki stratejinin İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenenler üzerindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Listening | |
dc.subject.ytm | Listening strategies | |
dc.subject.ytm | Shading | |
dc.subject.ytm | Note taking | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Listening skill | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 10162316 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 480464 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |