Show simple item record

dc.contributor.advisorErden, Ayşe Münire
dc.contributor.authorBoz, Selma
dc.date.accessioned2020-12-29T06:50:49Z
dc.date.available2020-12-29T06:50:49Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-03-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339679
dc.description.abstractMatematik problemlerin çözümünde öğrencilerin işlem yapma becerileri çok önemli rol oynar. Bu nedenle ilkokulun ilk yıllarında matematik programlarında en çok yer kaplayan beceri dört işlem yapma becerisidir. Bilişsel bir süreç olan sayılarla uğraşma ve işlem yapma becerileri, bu sürecin bir parçası olan çalışan bellekle de ilişkilidir. Bu çalışmanın amacı çalışan belleğin bileşenlerinin üçüncü sınıf öğrencilerinin çarpma becerilerini ne ölçüde açıkladığını araştırmaktır.Çalışma 2015-2016 öğretim yılı ilkbahar döneminde İstanbul İstek Kemal Atatürk İlköğretim Okulu'da gerçekleştirilmiştir. Çalışma ebeveynlerinden izin alınan 60 üçüncü sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüşür. Katılımcıların çalışan belleğin, merkezi yürütücü, fonolojik döngü ve görsel-uzamsal öğelerine ilişkin kapasitelerini ölçmek için, counting recall, digit span ve block recall olarak adlandırılan görevler tasarlanmış ve bilgisayar aracılıyla uygulanmıştır. Öğrencilerin çarpma becerilerini ölçmek için ise çarpma testi kullanılmıştır. Bağımsız değişkenlerin çarpma işlemi becerisini ne ölçüde iyi tahmin ettiğini analiz etmek için lineer çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Sonuçlar 3. sınıf öğrencilerinin çarpma becerilerini en iyi yordayan değişkenin çalışan belleğin yürütücü kontrol öğesi olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThe basic arithmetic operations skills of the students play important role to solve math problems as prerequisite knowledge. Therefore, in the first years of primary education, four-operation skills are involved in math curriculum at most. The cognitive process of dealing with numbers and counting abilities are associated with working memory which is the part of this process. The purpose of this present study is to investigate the extent to which components (central executive, phonological loop and visuo-spatial sketchpad) of working memory explaining multiplication skills of 3rd grade children. The study was carried out during the spring semester of 2015-2016 academic year at Istek Kemal Atatürk Primary School in Istanbul. 60 third grade students (23female and 37 male) whose parents were received permission were involved in the study. In order to evaluate the participants' capacity of central executive (CE), phonological loop (PL) and visuospatial sketchpad (VS) components, the tasks named as the counting recall test (CRT), digit span test (DST) and block recall test (BRT) were designed and administered by computers. In addition, participants' multiplication skills were evaluated by multiplication test (MT). Linear multiple regression analysis was used in order to analyze how well the independent variables predicted multiplication skills. The results of multiple regression analysis revealed that the best predictor variable of multiplication skills was the central executive component of working memory.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEffect of the different components of working memory on multiplication skills of 3rd grade children
dc.title.alternativeÇalışan belleğin farklı bileşenlerinin 3. sınıf öğrencilerinin çarpma becerisine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-11
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMemory
dc.subject.ytmWorking memory
dc.subject.ytmWorking memory
dc.subject.ytmMultiplication
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmProcessing skills
dc.subject.ytmMultiple regression analysis
dc.identifier.yokid10157259
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480467
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess