Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakır, Mustafa
dc.contributor.authorTekin, Hale
dc.date.accessioned2020-12-29T06:50:48Z
dc.date.available2020-12-29T06:50:48Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339676
dc.description.abstractBu çalışmada otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sahip babaların evlilik yaşam düzeyleri ve çocuğunu kabul red düzeylerinin eğitim açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ayrıca otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sahip babalara ve OSB li çocuğa ait çeşitli bağımsız değişkenlere göre aleksitimi, evlilik yaşam doyumu ve kabul red düzeylerinde anlamlı düzeyde farklılaşma olup olmadığını incelemek bu araştırmanın amaçları arasında yer almaktadır.Çalışmanın örneklemini ise İstanbul, Ankara, İzmir, Manisa, Hatay, Antalya ve Batman illerinde yer alan Rehabilitasyon Merkezi, İş Okulu, Eğitim Uygulama Okulu ve bazı devlet veya özel okullarda kaynaştırma eğitimine devam eden 0-18 yaş aralığında OSB'li çocuğa sahip 136 baba oluşturmuştur.Araştırmada yapılan analizler sonucunda, OSB li çocuğa sahip babaların aleksitimi düzeyi ile babaların mesleği, gelir düzeyi, medeni durumu, engelli çocuk sayısı ve çocuğun otizm tanı süresi arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Babaların evlilik yaşam düzeyi ile babaların medeni durumu ve çocuğun otizm derecesi değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Babaların kabul red düzeylerine bakıldığında ise babalara ait olan meslek, medeni durum ve çocuğa ait yaş, cinsiyet, otizm derecesi ve otizm tanı süresi değişkenleri ile babaların kabul red düzeyleri arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Son olarak evlilik yaşam düzeyi ile aleksitimi arasında negatif yönlü bir ilişki saptanmışken, kabul red ve aleksitimi arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunmaktadır. Anahtar Kelimeler: Aleksitimi, Evlilik Yaşam Doyumu, Ebeveyn Kabul Red Düzeyi, Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar, Baba
dc.description.abstractThe purpose of this study was twofold related with fathers who have children with autism spectrum disorder. Firstly, the fathers' marital satisfaction, alexithymia, and acceptance - rejection levels of their children were investigated in relation to some independent demographical variables. Secondly, the relationships between these fathers' marital satisfaction, alexithymia, and acceptance - rejection levels of their children is investigated. The sample of the study was consisted of 136 fathers who has at least one child with autism spectrum disorder. . Participants were reached via the educational institutions where their children attended to including rehabilitation centers, vocational schools, education practice schools, and some state-funded or private schools. Data was collected from six different cities including İstanbul, İzmir, Manisa, Hatay, Antalya and Batman. As a result of data analysis, statistically significant differences were observed between the alexithymia levels of the fathers and their job, levels of income, marital status, the number of handicapped children. When the acceptance-rejection levels of the fathers evaluated, there were statistically significant differences among the fathers' job, marital status, age of child, gender, degree of the autism. Furthermore, while it's been determined to be avoidant relationship between marital life level and alexithymia, there has been positive relationship between acceptance-rejection and alexithymia.Keywords: Children With Autism Spectrum Disorder, Alexithymia, Marriage Life Satisfaction, Parental Acceptance-Rejection Level, Father.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOtizmli çocuklara sahip babaların evlilik yaşam ve çocuğunu kabul red düzeylerinin eğitim açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the marriage life and the acceptance or refusal level of the fathers who have children with autism i̇n terms of education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-19
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAutistic children
dc.subject.ytmAutistic disorder
dc.subject.ytmAcceptance
dc.subject.ytmAcceptance level
dc.subject.ytmRefusal
dc.subject.ytmMarital satisfaction
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmHandicapped children who need special education
dc.subject.ytmParantel acceptance-rejection
dc.identifier.yokid10159584
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485392
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess