PISA araştırmaları temelinde Türkiye ve Uzakdoğu ülkelerinin eğitim sistemlerinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Karadağ, Engin | |
dc.contributor.author | Erparun, Hümeyra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:50:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:50:46Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-10-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339673 | |
dc.description.abstract | Bir ülkenin geleceği sahip olduğu eğitim sisteminin kalitesine bağlıdır. Bu açıdan bakıldığında, her ülke hükümetleri vatandaşlarına en iyi eğitim hizmetini sağlamak mecburiyetindedir. Bazıları bu konuda oldukça iyi seviyedeyken, ülkelerin eğitim sistemi çeşitli ölçme araçları aracılığı ile birbiriyle karşılaştırıldığında bazıları oldukça alt seviyelerde kalabilmektedir. Ülkelerin arasında ki farklılıkların belirlenmesi konusunda, OECD'ye (Organization For Economic Co-operation and Development/ Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü) üye ülkeler arasında PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) projesi uygulanmaktadır. Bu sınav ile belirli nitelikler ölçülmeye çalışılmaktadır. Bu bağlamda, sınav başarı sıralamalarında üst sıralarda yer alan Uzak Doğu ülkelerinin eğitim sistemi yapıları ile Türk Eğitim Sistemi karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Ayrıca, günümüzde ki yapı ve işleyiş açısından benzerlik ve farklılıklar saptanmaya çalışılmıştır. Ancak, Türkiye'nin sınavlarda alt sıralarda yer aldığı ve yeterli başarı sağlayamadığı görülmektedir. Bu nedenle başarılı ülkelerin sistemlerinin incelenmesi gerekmektedir. Araştırma da nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme kullanılmıştır ve Türk Eğitim Sistemini geliştirmeye yönelik önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | A country's future depends on the quality of education system. When considered from this point of view; every country has to provide the best education service to its citizens. Some of them are in very high level; others stay in very low level when compared the county's education system each other through various assessment and evaluation instruments. The PISA (International Student Assessment Program) project is being implemented among the member countries of the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD) in determining the differences between countries. By this exam, certain qualities are tried to measure. In this regard, the most successful educations systems of Far East Countries have been examined comparatively with Turkish Education System. In addition, similarities and differences have been tried to be determined in terms of structure and functioning at the present time. However, it seems that Turkey has been in the lower rank in the exams and has not achieved sufficient success. That's why; the systems of successful countries need to be examined.In the research, document review was used from the qualitative research methods and suggestions were made to improve the Turkish Education System. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | PISA araştırmaları temelinde Türkiye ve Uzakdoğu ülkelerinin eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The comparison of education in Turkey and the Far east countries based on PISA surveys | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-19 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Programme for International Student Assesment | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Far Eastern | |
dc.subject.ytm | OECD countries | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.subject.ytm | Comparative education | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.identifier.yokid | 10169436 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 485394 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |