Okul yöneticilerinin liderlik davranışları ile öğretmenlerin iş motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Karadağ, Engin | |
dc.contributor.author | Özmen, Aslihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:50:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:50:43Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-10-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339667 | |
dc.description.abstract | Bilgi çağını yaşadığımız bu dönemde eğitim kurumlarının fark yaratması ve daha başarılı olabilmeleri için etkili liderlere ihtiyaçları vardır. Bu nedenle okul yöneticilerinin sergilemiş oldukları liderlik davranışları değişen ve gelişen bu çağa ayak uydurabilmelidir. Okul yöneticileri; yönlendirici, ortak amaçlar doğrultusunda birleştirici ve motive edici bir tutum sergilemeleri gerekmektedir. Bu nedenle araştırmada öncelikle belirli liderlik davranışları açıklanmış sonrasında otantik liderlik ile öğretmen motivasyon ilişkisi üzerine inşa edilmiştir. Araştırma tarama modeli olup, okul yöneticilerinin otantik liderlik davranışları ile öğretmenlerin iş motivasyon düzeylerinin ilişkisini ve etkisini ölçmek amacıyla yapılan bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ili özel okul ve devlet okullarında görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. İstanbul Anadolu yakasından tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen lise düzeyindeki devlet ve özel okullarda görev yapan 276'sı kadın, 179'i erkek toplamda 455 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşmaktadır.Araştırmada kullanılan veri toplama araçlarını okul müdürlerinin otantik liderlik düzeyini belirlemek amacıyla kullanılan 16 maddeden oluşan `otantik liderlik ölçeği` ve öğretmenlerin iş motivasyon düzeylerini belirlemek için kullanılan 14 maddeden oluşan `iş motivasyon Ölçeği` oluşturmaktadır. Lise öğretmenlerinin algılarına göre, okul müdürlerinin otantik liderlik davranışları ile öğretmenlerin iş motivasyon düzeyleri arasında pozitif yönde ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In the information age, educational organizations need effective leaders in order to create difference and more success. Therefore, school principals' leadership behaviors should keep step with this developing and changing age. School principals should behave as a directive, connective for the common purposes and motivator. For this reason, this study built up firstly certain leadership behaviors is explained, later the relationship between authentic leadership and teachers' job motivation is clarified. Whether this research is a screening model, the aim of this study is to measure the effect and the relationship between school principals' authentic leadership behaviors and teachers' job motivation levels. The universe of this study is teachers who work in public and private schools in Istanbul. By using random sampling method, the sampling of this study is constituted 276 females, 179 male and totally 455 teachers who work in private and public high schools in Istanbul Anatolian side. The data collecting tools which is used in this study are `The Authentic Leadership Scale` includes 16 items which is used to determine the authentic leadership levels of school principals and `The Motivation Scale' includes 14 items which is used to identify teachers' job motivation levels. According to the perceptions of high school teachers, there is a positive relationship between school principals' being authentic leaders and teachers' job motivation levels. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin liderlik davranışları ile öğretmenlerin iş motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analyzing the relation of school principals' leadership behaviors on teachers' work motivation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-19 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Authentic leadership | |
dc.subject.ytm | Servant leadership | |
dc.subject.ytm | Instructional leadership | |
dc.subject.ytm | Transformational leadership | |
dc.subject.ytm | Transactional leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Management behaviours | |
dc.identifier.yokid | 10169384 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 485396 | |
dc.description.pages | 236 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |