Show simple item record

dc.contributor.advisorKaradağ, Engin
dc.contributor.authorKirişti, Bilal
dc.date.accessioned2020-12-29T06:50:41Z
dc.date.available2020-12-29T06:50:41Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339664
dc.description.abstractİşletmeler küresel rekabet ortamında mevcudiyetlerini sürdürebilmek için yönetim stratejilerini ve yapılanmalarını koşullara uygun hale getirmek durumundadır. Yeniden yapılanma, kalite mükemmelliği ve müşteri tatmini rekabet üstünlüğü sağlamak için önemli unsurlardır. Ancak strateji geliştiren ve ıryguiamaları gerçekleştiren işgörenlerin örgütlerini ve işlerini benimsemeleri, kendilerini özdeşleştirmeleri ve amaç uyumunu gerçekleştirmeleri başarı için gereklidir. Bunun için işgörenlerin istek, ihtiyaç ve ilgilerini karşılayacak planlamaların örgüt tarafından gerçekleştirilmesi önemlidir. Bu araştırma; İlkokul öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve kolektif yeterlik düzeylerini belirlemek, öğretmenlerin demografik özellikleri açısından örgütsel bağlılık ve kolektif yeterliklerini incelemek ve öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri üzerinde kolektif yeterlik etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
dc.description.abstractBusinesses in the global competitive environment management strategies in order to sustain their presence and structures must make it suitable for the conditions. Restructuring, quality excellence and customer satisfaction are important elements to provide a competitive advantage. But the strategy develops and applications to adopt the Organization and work of the Ilala perform, adapt themselves to perform the identification and purpose, it is necessary for success. To do this they need and interests of desire, Ileana will cover planning, it is important to be performed by the organisations. This study has been conducted to determine the level of primary school teachers' organizational commitment and the perception of school culture, to study teachers' organizational commitment and their level of perception on collective efficacyin terms of teachers' demographic characteristics besides the effects of collective efficacyon the level of teachers'sorganizationalcommitment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin kolektif yeterlilik algıları ile örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis of the relationship between teachers' perceptions of collective qualifications and organizational commitment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-19
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmCollective aficiency
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSufficiency
dc.identifier.yokid10169574
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485395
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess