Show simple item record

dc.contributor.advisorGüvenç, Hülya
dc.contributor.authorAkdağ, Baykal Özden
dc.date.accessioned2020-12-29T06:50:39Z
dc.date.available2020-12-29T06:50:39Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339660
dc.description.abstractBu araştırmada ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetim biçemleri ile akademik başarı sorumluluk algılarının cinsiyet ve mesleki kıdem gibi değişkenlere göre incelenmesi ve sınıf yönetim biçemleri ile akademik başarı sorumluluk algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul Kadıköy ilçesindeki Anadolu liseleri ile Atatürk Fen Lisesinde görev yapan 228 öğretmen oluşturmaktadır. Tarama modelinde gerçekleşen bu araştırmadaki veriler Savran ve Çakıroğlu (2004) tarafından Türkçeye uyarlanan Sınıf Yönetimine Yönelik Tutum ve İnanç Anketi ve Güvenç (2011b) tarafından geliştirilen Akademik Başarı Sorumluluk Algısı Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, aritmetik ortalama, frekans, yüzde, standart sapma, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), t-testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetiminin ders yönetimi boyutunda müdahaleci biçemi, insan yönetimi boyutunda müdahaleci olmayan ve etkileşimci biçemi sergiledikleri belirlenmiştir. Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetim biçemlerinin cinsiyetlerine ve mesleki kıdemlerine göre değişmediği görülmüştür. Ortaöğretim öğretmenlerinin akademik başarı sorumluluk algılarının orta düzey olduğu belirlenmiştir. Kadın öğretmenlerin akademik başarı sorumluluk algılarının erkek öğretmenlerin akademik başarı sorumluluk algılarından daha yüksek olduğu ve ortaöğretim öğretmenlerinin akademik başarı sorumluluk algılarının kıdemlerine göre değişmediği görülmüştür. Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetim biçemleri ile akademik başarı sorumluluk algıları arasındaki ilişki incelendiğinde, öğrencinin akademik başarısından kendisini sorumlu hisseden ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetiminde müdahaleci biçemi sergiledikleri belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sınıf yönetim biçemi, akademik başarı sorumluluk algısı, ortaöğretim öğretmenleri.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the classroom management styles of secondary school teachers and their perceptions of academic achievement according to variables such as gender and occupational seniority and to determine the relationship between classroom management styles and academic achievement responsibility perceptions. The scope of the study constitutes 228 teachers working in Anatolian High Schools and Atatürk Science High Schools in Istanbul Kadıköy district in the academicyear 2016-2017. The data in this study, which was carried according to the screening model, were collected by the Attitude and Belief Questionnaire Towards Classroom Management, adapted into the Turkish language by Savran and Çakıroğlu (2004) and the Academic Achievement Perception Scaleby Güvenç (2011b) Arithmetic mean, frequency, percent, Standard deviation, one way analysis of variance (ANOVA), t-test and correlation analysis were used in the analysis of the obtained data.According to the findings obtained from there search, it was determined that the secondary school teachers' class management showed an interventionist style in the aspect of course management and a non-interventionist and interactivestyle in the aspect of human administration. It has been seen that secondary school teachers' classroom management styles did not change according to their gender or occupational seniority. It has been determined that the perceptions of secondary schoolteachers' academic achievement are moderate. It has been seen that female teachers' perceptions of responsibility for academic achievement are higher than those of male teachers and that the academic achievement responsibility perceptions of secondary school teachers didn't change according to their seniority. When the relationship between classroom management styles of secondary school teachers and academic achievement responsibility perception is examined, it was determined that secondary school teachers, who felt responsible for the academic success of the students, displayed an interventionist style in class management.Key Words: Classroom management style, academic achievement perception of responsibility, secondary school teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetim biçemleri ile akademik başarı sorumluluk algıları
dc.title.alternativeSecondary school teachers' classroom management styles and their academic achievement reponsibility perceptions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-29
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmResponsibility
dc.identifier.yokid10178604
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid497985
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess