Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirbulak, Dilara
dc.contributor.authorSustam, Yeşim
dc.date.accessioned2020-12-29T06:50:20Z
dc.date.available2020-12-29T06:50:20Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339625
dc.description.abstractGünümüz dünyasında her alanda olduğu gibi eğitim alanında da kuruma bağlılık son derece önem arz etmektedir. Kuruma bağlılık üzerinde pek çok faktör rol oynamakta olup bunlardan birisi de yöneticilerin sergiledikleri liderlik tarzlarıdır. Bu çalışmada yöneticilerin yöntem tarzıyla çalışanların kuruma bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İstanbul ili Eyüp ilçesindeki liselerde görev yapan 36'sı erkek, 64'ü kadın olmak üzere toplam 100 öğretmen ile görüşülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS 18.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde insan odaklı yönetim tarzıyla duygusal bağlılık ve normatif bağlılık arasında pozitif yönlü, yüksek düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu, görev odaklı yönetim tarzıyla duygusal bağlılık ve normatif bağlılık arasında ise pozitif yönde, ortada düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Çalışmada aynı zamanda insan odaklı yönetim tarzıyla devam bağlılığı arasında negatif yönlü, düşük kuvvette ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn today's world, as in all fields, commitment to the institution is of utmost importance in the field of education. Many factors play a role in the commitment to the institution, and one of them is the leadership style that the managers show. In this study, it is aimed to examine the relationship between the employees 'commitment to the organization and the managers' leadership style. In line with this goal, a total of 100 teachers, 36 of whom were male and 64 were female, were interviewed in the district of Eyüp in Istanbul. Survey method was used as data collection tool in the study. Data obtained without study were analyzed with SPSS 18.0 package program. The analyzes revealed that there was a positive, high level and meaningful relationship between the emotional commitment and the normative commitment and the relationship between the task oriented management style and the emotional commitment and normative commitment in the positive direction. In the study, it was also found that there is a negative relationship, a low power, and a meaningful relationship between the person - centered management style and continuing commitment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYöneticinin yönetim tarzıyla, çalışanlarının kuruma bağlılık arasındaki ilişkisinin araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-26
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmManagerial style
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10230596
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542655
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess